۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۸۵۳

عملیات ضدصهیونیستی در مرز با اردن/ هلاکت ۳ صهیونیست

عملیات ضدصهیونیستی در مرز با اردن/ هلاکت ۳ صهیونیست
رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که در نتیجه عملیات ضدصهیونیستی در نزدیکی مرز اردن، سه صهیونیست کشته شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در خبر اولیه، از عملیات ضدصهیونیستی و زخمی شدن سه صهیونیست در غور اردن واقع در شمال کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که تعداد زخمی‌ها در عملیات جسر النبی واقع در شمال کرانه باختری، سه نفر هستند و حال ‌آن‌ها وخیم گزارش شده است. با این حال، لحظاتی بعد رسانه‌های رژیم اسرائیل رسما کشته شدن سه تن از صهیونیست‌ها را تأیید کردند.

بعد از آنکه مشخص شد، عامل عملیات امروز در کرانه باختری، راننده کامیون اردنی استَ، رژیم اسرائیل همه راننده‌های اردنی را بازداشت کرده است.

 

 
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 100013)

 

رسانه‌های رژیم اسرائیل مدعی شدند که مجری این عملیات ضد صهیونیستی راننده کامیونی است که به افسران رژیم صهیونیستی در گذرگاه النبی شلیک کرده است. این راننده گفته می‌شود، با خود سلاح حمل می‌کرده و از اردن وارد اراضی اشغالی شده است.

کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کشور اردن ,

کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کشور اردن ,

عملیات‌های ضد صهیونیستی زمانی شدت گرفت که ایتمار بن گویر، وزیر افراطی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برد و خواستار ساخت معبدی در این مکان مقدس شد که با واکنش‌های گروه‌های فلسطینی و کشورهای اسلامی روبرو شد.

اقدامات تحریک آمیز بن‌گویر در مسجدالاقصی حتی صدای صهیونیست‌ها را درآورد؛ به طوری یائیر لاپید، رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با حمله شدید به بن گویر گفت که تنها هدف اقدامات تحریک آمیز وی در مسجد الاقصی «جنگ افروزی» است و این کار به ضرر صهیونیست هاست.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها به مدت 10 روز به کرانه باختری یورش برده و 23 جوان فلسطینی را به شهادت رسانده و  زیرساخت‌های حیاتی را در برخی اردوگاه‌ها تخریب کردند که باعث افزایش خشم و نفرت فلسطینیان کرانه باختری نسبت به رژیم اسرائیل شده است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز به نقل از یکی از افسران بلند پایه ارتش اسرائیل نوشت که رفتار بن‌گویر در مسجدالاقصی وضعیت را تنها در کرانه باختری متشنج نمی‌کند، بلکه کل جهان عرب را متشنج می‌کند. این روزنامه نوشت که وضعیت در کرانه باختری به همین منوال ادامه نخواهد یافت و اسرائیل در آستانه یک انفجار بزرگ است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات