۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۷۶۴۹۲۸

سرنوشت گروهک‌های تروریستی پس از خلع سلاح و پناهندگی چه خواهد بود؟

سرنوشت گروهک‌های تروریستی پس از خلع سلاح و پناهندگی چه خواهد بود؟
یک منبع آگاه امنیتی گفت که با اقدامات صورت گرفته و هماهنگی‌های ایجادشده میان جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق، پاسپورت‌های سرکردگان و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب باطل خواهد شد.

اعضای گروهک تروریستی کومله، مستقر در اردوگاه‌های زرگویز، زرگویزله و بانه‌گه‌وره در استان سلیمانیه اقلیم کردستان، خلع سلاح و به اردوگاهی دور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تبعید شدند. این اتفاق به معنای ایجاد یک دیوار حائل امنیتی است که دست اشرار را از مرزها کوتاه می‌کند.

اطلاعات دریافتی حکایت از آن دارد که تاکنون این گروهک‌ها در غالب دسته‌هایی در ۱۰ گروه منطقه زرگویز را به مقصد سورداش که در شهرستان دوکان واقع‌شده و در سال ۲۰۱۴ از سوی دولت اقلیم کردستان با همکاری وزارت مهاجرت و پناهندگان عراق ساخته‌شده است، ترک کرده‌اند، درواقع احزاب تروریست با زمین گذاشتن سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود با دست‌خالی پناهنده شده‌اند.

پس‌ازاین تحولات یک منبع ارشد از یکی از احزاب تروریستی وابسته کومله که نخواست نامش فاش شود به صدای امریکا اعلام کرده است نیروی وابسته به دستگاه امنیتی سلیمانیه (آسایش) از هر سه مقر حزب کومله بازدید کردند و از الزام تخلیه هر سه مقر در خبر دادند. وی افزود به علت فشارهای زیادی که بر ما اعمال می‌شود نمایندگان هر سه حزب کومله با قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر دیدار کردند اما به هیچ نتیجه‌ای برای ماندن در مقرهایمان دست نیافتیم بنابراین تلاش‌های ما برای ماندن در زرگویز بی‌نتیجه ماند.

صدای آمریکا (ارگان رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا) در خصوص این موضوع با دستگاه امنیتی اقلیم کردستان تماس گرفتیم اما تا زمان تهیه این گزارش حاضر به پاسخ دادن به سؤالات صدای آمریکا نشدند.

البته این فقط حزب تروریستی کومله نیست که تن به آوارگی داده است. پیش‌ازاین پیش از انتقال اعضای کومله از مجاورت مرزهای ایران به یک اردوگاه دورافتاده، نیروهای امنیتی اقلیم کردستان و اعضای حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) را هم وادار کردند در راستای اجرای خواسته‌های ایران، پس از سه دهه، مقر اصلی خود را در کوی سنجق معروف به قلعه دموکرات در گرده‌چال نزدیک به شهر اربیل پایتخت اقلیم کردستان ترک کنند. اعضای این حزب در زمان انتقال به کمپ، خلع سلاح شده بودند و همه تجهیزات آن‌ها تحویل نیروهای وابسته به حزب آقای بارزانی داده‌شده بود.

سرنوشت گروهک‌های تروریستی پس از خلع سلاح و پناهندگی چه خواهد بود؟ / سرکردگان احزاب تجزیه‌طلب کردی مانند منافقین آواره خواهند شد!

سرنوشت تروریست‌ها و دیوار حائل امنیتی تهران در مرزهای غربی

نکته قابل‌توجه آنکه بر اساس توافق‌نامه امنیتی میان تهران و بغداد سرکردگان اشرار و تروریست‌ها نمی‌توانند تابعیت دریافت کرده و با ابطال پاسپورت تنها به‌عنوان یک پناهنده آواره کمپ شده‌اند؛ به نظر می‌رسد که سورداش ایستگاه پایانی تروریست‌ها نبوده و آن‌ها به‌زودی به اروپا منتقل خواهند شد.

یک منبع آگاه امنیتی در این زمینه به «مشرق» خبر داد که با اقدامات صورت گرفته و هماهنگی‌های ایجادشده میان جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق پاسپورت‌های سرکردگان و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب چون مصطفی هجری باطل‌شده و آن‌ها حتی حق حضور در کمپ تدارک دیده‌شده در کردستان عراق را نیز نخواهند داشت. این منبع امنیتی افزوده است که گروهک کومله مانند گروهک تروریستی منافقین باید به‌صورت کامل از عراق اخراج شده و به محل اصلی رشد و نمو خود یعنی اروپا بازگردند. درواقع کمپ سورداش نه مقر نهایی بلکه محل اسکان موقت برای این نقل و انتقالات است.

پیش از این‌، گروهک تروریستی منافقین نیز پس از ضربه به پایگاه تروریستی اشرف به اردوگاه لیبرتی منتقل‌شده و پس‌ازآن بافاصله بیش از هزار کیلومتری از مرزهای ایران در آلبانی تخلیه‌شده‌اند. این نقل و انتقالات باعث شد تا منافقین ازنظر لجستیکی به‌صورت کامل فلج شده و تبدیل به یک شبکه سایبری شوند.

البته نقل‌وانتقال تروریست‌ها از کنار مرز ایران و فراهم شدن شرایط جابه‌جایی آن‌ها به محل رشد ویروسی در اروپا تابع برخی مؤلفه‌هایی است که دولت آمریکا نیز باید درباره آن تصمیم‌گیری کند. ازجمله آن‌که واشنگتن باید به این جمع‌بندی برسد که میان امنیت خود در منطقه و حفظ مقرهای تروریستی کدام گزینه را انتخاب خواهد کرد. واقعیت موجود درصحنه آن است که جمهوری اسلامی ایران از ۲۸ شهریور به آن‌سو یعنی در روز تعیین ضرب‌الاجل دیگری تعارفی با هیچ دولتی تعارف نداشته و پاک‌سازی مرزهای خود را آغاز خواهد کرد ازاین‌رو کاخ سفید باید تصمیم بگیرد که میان قبایل کردی و احزاب تروریستی کدام‌یک را انتخاب خواهد کرد.

آمریکایی‌ها بیش از دو دهه است که به دنبال استفاده ابزاری از گروهک‌های تروریستی برای ایجاد آلودگی و طرح جابه‌جایی مرزها بوده که تاکنون موفق نشده است. مواضع غیر شفاف آمریکایی‌ها در برخورد با مسئله فدرالیسم کردی در ترکیه، عراق و سوریه از جمله مواردی است که فصل تصمیم‌گیری درباره آن فرارسیدهاست.

پیش‌ازاین آمریکایی‌ها سرکردگان تروریست‌ها در حزب کومله و دموکرات کردستان را به آمریکا برده و برای آن‌ها جلسات توجیهی در مراکز اطلاعاتی گذاشت و با کمک رژیم صهیونیستی آن‌ها را به سلاح‌های روز مجهز کرده‌اند. در آن زمان سپاه پاسداران در پاسخ به این تجهیز، قلعه تروریستی دموکرات را با خاک یکسان کرد.

در میان افراد به هلاکت رسیده، اسامی سرشناسی نظیر ابراهیم ابراهیمی، رحمان پیروتی، نسرین حداد، هاشم عزیزی، عثمان عثمانی و سهیلا قادری به چشم می‌خوردند که توسط موساد آموزش رزم چریکی دیده بودند.

سرنوشت گروهک‌های تروریستی پس از خلع سلاح و پناهندگی چه خواهد بود؟ / سرکردگان احزاب تجزیه‌طلب کردی مانند منافقین آواره خواهند شد!

سرنوشت گروهک‌های تروریستی پس از خلع سلاح و پناهندگی چه خواهد بود؟ / سرکردگان احزاب تجزیه‌طلب کردی مانند منافقین آواره خواهند شد!

همچنین در مهرماه سال ۱۴۰۱ شمسی، پس‌ازاینکه گروهک‌های ضدانقلاب اقدام به سازمان‌دهی اغتشاشات و حملات تروریستی در مناطق غربی کشورمان کردند، یک‌بار دیگر نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به موشک‌باران قلعه دموکرات کرد؛ در این حملات دست‌کم ۱۵ تن از اعضای گروهک‌های تروریستی به هلاکت رسیده و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند.

آمریکا حالا باید در آستانه پایان وعده توافق‌نامه امنیتی ایران با عراق به این سؤال پاسخ دهد احزاب تروریستی جزئی از منافع استراتژیک ایالات‌متحده هستند یا خیر؟ نوع مواجهه و پاسخ آمریکایی‌ها، جواب‌هایی از جانب تهران دارد که برای واشنگتن معنا ساز خواهد بود. ازاین‌رو بهترین تصمیم آن است که کاخ سفید تروریست‌ها را از پیرامون ایران جابه‌جا کرده و در اروپا رهاسازی کند.

ارسال نظرات