۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۶۴۹۶۹
رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای کاشان:

همه آحاد مردم در کنگره ملی شهدای کاشان نقش آفرین باشند

همه آحاد مردم در کنگره ملی شهدای کاشان نقش آفرین باشند
اصفهان – محمدی فشارکی گفت: تنها متولی کنگره شهدا کاشان ناحیه مقاومت بسیج و فرمانداری و یک قشر خاصی از دفاع مقدس نیست، بلکه متعلق به همه آحاد مردم کاشان است وهمه باید در برگزاری آن نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا محمدی فشارکی دوشنبه شب در نشست خبری کنگره ملی شهدای کاشان که در دبیرخانه این کنگره برگزار شد، گفت: کنگره ملی شهدا کاشان محدود به یک زمان مشخص و روز مشخصی نیست و از زمانی که جدول برگزاری کنگره تنظیم شد اجرای کنگره کلید خورده و در حال برگزاری است. 

وی از برگزاری یادواره‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در مجموعه خود بیش از یکصد شهید را تقدیم انقلاب و نظام کردند خبرداد و گفت: برای کنگره ملی شهدای کاشان حدود یکصد یادوار شهید دانش آموزی پیش بینی شده است.

محمدی فشارکی همچنین از اجرای ۱۶ یادواره شهدا در پنج منطقه شهر کاشان خبر داد و ابراز داشت: برخی از یادواره‌ها از جمله یادواره شهدا طلاب و روحانیت و یادواره شهدای پاسدار برگزار شده و برخی از یادواره‌ها از جمله یادواره شهدای کارمند که ۴۹ شهید را تقدیم انقلاب کرده اند در حال انجام است.

رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای کاشان برگزاری یادواره ۵۱ شهید جهادگر، یادواره ۲۴۴ شهید ارتش و یادواره ۴۶ شهید فراجا را از دیگر برنامه‌های کنگره ملی شهدای کاشان بر شمرد.

وی دیدار با رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از برنامه‌های کنگره ملی شهدای کاشان است و گفت: در این دیدار از رهنمود‌های معظم له برای هرچه بهتر برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان استفاده خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا کاشان از برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای کاشان در دی امسال خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌شود اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدا قبل از پایان سال جاری و در زمان مقرر برگزار شود.

محمدی فشارکی به لزوم برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان اشاره کرد و گفت: مخاطب اصلی کنگره ملی شهدای کاشان آحاد و اقشار مختلف مردم از کارمندی تا دانش آموزی، دانشجویی، کارگری در برگزاری آن نقش آفرین هستند.

وی افزود: بخشی از کنگره ملی شهدای کاشان از ۱۲ آبان روز ایثار و شهادت شهرستان کاشان تا ۲۲ آبان برگزار می‌شود و در حاشیه آن نمایشگاه و دستاور‌های پیشرفت نظامی و علمی پیش بینی شده است.

محمدی فشارکی با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدا تنها در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: ظرفیت‌ها و جایگاهی که شهرستان کاشان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع و مقدس و دوران سازندگی دارد سبب شده است تا کنگره ملی شهدای کاشان خارج از مرکز استان و در شهرستان کاشان برگزار شود.

وی در ادامه به لزوم نصب بنر‌های کنگره شهدا و تمثال شهدا درسطح شهرستان کاشان تأکید کرد واظهار داشت: قبل از برگزار کنگره ملی شهدای کاشان فضای عمومی شهرستان کاشان شهدایی باشد و بیانگر این باشد که کاشان آماده برگزاری کنگره ملی شهدا است.

رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای کاشان افزود: از فرصت‌ها و مناسبت‌های تقویم از جمله هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس، هفته بسیج دانش آموزی، روز دانشجو برای پیوست کنگره به این مناسبت‌ها استفاده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد از داشته‌های شهرستان و ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کاشان برای برگزاری مردمی کنگره ملی شهدا کاشان استفاده شود.

محمدی فشارکی گفت: امید است تمامی اتفاقات و برنامه‌های شهرستان کاشان طی مدت برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان با پیوست این کنگره و به برکت شهدا و نام و یاد شهدا برگزار شود.

به گفته وی تلاش می‌شود تا کنگره صرفا به برگزاری یک روزه کنگره و صرف یک خاطره گویی نباشد، چرا که قدرت و عظمت شهدا و کنگره شهدا به گونه‌ای است که می‌تواند گره‌ای از گره‌های شهرستان را باز کند.

رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای کاشان تأکید کرد: تنها متولی کنگره شهدا کاشان ناحیه مقاومت بسیج و فرمانداری و یا یک قشر خاصی از دفاع مقدس نیست بلکه متعلق به همه آحاد مردم دارالمومنین کاشان است و همه باید در برگزاری آن نقش آفرین باشند.

محمدی فشارکی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان دارالمومنین کاشان یکهزار و ۸۲۶ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است، یادآورشد: از این تعداد ۴۵ شهید گمنام هستند.

وی از تألیف و انتشار ۳۰ کتاب با عنوان «فرهنگ اعلام شهدای کاشان» خبرداد و با اشاره به اینکه در این کتاب‌ها به ۳۰ شاخصه شهدا کاشان اشاره شده است، افزود: برخی از این کتاب‌ها در یادواره‌های شهدا رونمایی می‌شود و برخی دیگر نیز در کنگره ملی شهدا کاشان رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: کنگره ملی شهدای کاشان به لحاظ ساختاری دارای یک شورای سیاستگذاری است که مسؤولیت آن برعهده امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان است و یک ستاد اجرایی متشکل از ۱۷ کمیته و ۴ کار گروه با مسؤولیت فرماندار و دبیری ناحیه مقاومت بسیج است.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان ۲۳ هزار و ۷۵۰ نفر ایثارگر، ۱۷ هزار رزمنده بسیجی، ۴ هزارجانباز بالای ۲۵ درصد، ۱۹۶ آزاده، ۷۲ جانباز بالای ۷۰ درصد، ۷۳ شهید مدافع حرم، ۱۰۷ خانواده ۲ شهید، ۹ خانواده ۳ شهید، یک خانواده ۴ شهید، ۴ خانواده پدر و پسر شهید، یک خانواده پدر و دختر شهید، یک خانواده مادر و پسرشهید، ۱۵ خانم شهید، ۲۹ شهید انقلاب، ۵۷ شهید روحانی، ۲۳۲ شهید پاسدار، ۱۵۷ شهید سربازسپاه، ۲۴۴ شهید ارتش اعم از کادر و سرباز، ۵۱ شهید جهاد سازندگی، ۴۶ شهید فراجا، ۸۸۵ شهید بسیجی، ۳۰۹ شهید دانش آموز، ۲۴۶ شهید کارگر، ۳۹ شهید دانشجو، ۱۵ شهید هنرمند و ۴۹ شهید کارمند دارد.

شایان ذکر است، شهرستان کاشان درعملیات کربلا چهار ۸۶، ۱۸ درعملیات قادر ۳۸ شهید، در عملیات فجر مقدماتی ۵۷ شهید تقدیم اسلام و نظام کرد و در ۱۲ آبان روز ایثار و شهادت کاشان طی یک روز ۹۶ شهید در شهرستان کاشان تشییع شد، ضمن اینکه این شهرستان ۵۷ شهید مفقود الجسد نیز دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات