۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۶۵۰۶۲
رییس ستاد اجرایی کنگره بین المللی علی ابن باقر خبر داد؛

برگزاری همایش کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر در کاشان

برگزاری همایش کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر در کاشان
اصفهان – مقدم فر از برگزاری همایش کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) در کاشان با حضور رییس قوه مقننه و برخی از شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی در آستان مقدس علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمید رضا مقدم، ظهر امروز در نشست خبری چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، گفت: همایش کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) به عنوان چهارمین رویداد این کنگره طی مدت دو روز چهارشنبه ۲۸ در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و پنجشبه ۲۹ شهریورماه شهریوردر آستان مقدس علی ابن باقر(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) در راستای جهاد تبیین با ۳۲ کمیته و کارگروه در حوزه‌های مختلف تبلیغی و فرهنگی و علمی و پژوهشی کار خود را بیش از یکسال است آغاز کرده است.

رییس ستاد اجرایی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) از کمیته علمی، تحقیقی و پژوهشی به مسؤولیت رجبی دوانی و مهرابی به عنوان یکی از مهمترین کمیته‌های ۳۲ گانه نام برد و افزود: این کمیته با رویکرد بین المللی و مشارکت دانشگاه‌های کشوراسلامی عراق، لبنان، سوریه، پاکستان و برخی کشور‌های اسلامی نزدیک به دو سال است فعالیت خود را آغاز کرده است.

مقدم فر در ادامه از ارسال ۱۲۷ مقاله علمی به دبیرخانه کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) خبر داد و با بیان اینکه برخی از این مقالات برگزیده و برخی شایان تقدیر و تجلیل شدند، اظهار داشت: مقالات برگزیده در قالب یک کتاب تهیه و منتشر خواهد شد. 

وی از رونمایی ۱۰ جلد کتاب در کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) خبر داد و افزود: از کتاب همایش علمی که مجموعه مقالات کنگره است تا کتاب کرامات که مجموعه جمع آوری شفایافتگان و کرامات ایشان است جمع آوری شده تا کتاب دایره المعارف حضرت و کتاب ویژه اسناد معتبری که تاکنون به دست آمده و توسط کمیته علمی کنگره تجمیع شده است چاپ و منتشر شده پنجشنبه ۲۹ شهریور رونمایی خواهد شد.

وی همچنین از اینکه علی ابن باقر(ع) حتی در بین شیعیان ایران مهجور و ناشناخته باقی مانده است ابراز تأسف کرد و ابراز داشت: کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) با هدف معرفی علی ابن باقر(ع) در داخل کشور و عالم تشییع و مسلمانان جهان برگزار می‌شود.

رییس ستاد اجرایی کنگره ملی علی ابن باقر(ع) با اشاره به اینکه مقدمات اولیه کنگره علی ابن باقر(ع) بیش از یکسال است با یک هدف عالی آغاز شده است، گفت: جلسه افتتاحیه‌ای از مدتی قبل با حضور رییس قوه قضائیه برگزار و فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری گنگره علی ابن باقر(ع) را معرفی و تبیین شخصیت متعالی این امامزاده واجب التعظیم دانست.

مقدم فر با بیان اینکه علی ابن باقر(ع) سه سال در کاشان ولایت و حکومت داشت و نهایتا درعرصه جهاد و مقاومت به شهادت رسید، اظهار داشت: حضور این امامزاده واجب التعظیم یک سرمایه عظیمی برای منطقه کاشان و ایران اسلامی است.

رییس ستاد اجرایی کنگره ملی علی ابن باقر(ع) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امامزادگان را کانون‌ها و قطب‌های فرهنگی هستند، گفت: در بین همه امامزادگانی که در ایران هستند وجود مقدس علی ابن باقر(ع) درخشش ویژه‌ای دارد. 

مقدم فر در ادامه برگزاری کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) در کاشان را یک رخداد بزرگ و مهم برای منطقه کاشان دانست و از اصحاب رسانه، خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری، کانال‌های اجتماعی و همه افرادی کوچکترین ظرفیت رسانه‌ای در کاشان دارد برای انعکاس این رخداد بین المللی که معرفی علی ابن باقر(ع) و توجه افکار عمومی به این رخداد است تلاش کند و اهتمام ویژه داشته باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات