۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۶۵۱۸۲

گزارشی از دیدار استاندار قم با مدیر جامعه الزهرا

گزارشی از دیدار استاندار قم با مدیر جامعه الزهرا
استاندار قم با حضور در ساختمان مرکزی جامعه الزهرا(س) با مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمد آقامیری استاندار قم با خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این دیدار، ضمن عرض خوشامدگویی به مهمانان، اظهار داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مأمنی برای بانوان و همه افرادی است که در مسیر سبک زندگی اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شجره طیبه ای است که به دست حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد و امروز تحت عنایت رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی فعالیت خود را ادامه داده و بعد از چهل سال، ثمرات مجموعه به بار نشسته است.

باید نگاه ویژه‌ای به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در استان شود

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه فارغ التحصیلان این مجموعه در سطح استان، ملی و بین المللی فعالیت‌های مؤثری انجام دادند، گفت: فارغ التحصیلان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در کشورهای دیگر در مناصب مختلف حاکمیتی از جمله نمایندگی مجلس و غیره حضور دارند و برخی از بانوان طلبه در کشورهای خود به نام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حوزه تأسیس کردند.

برقعی اضافه کرد: اکثر مدیران ارشد مجموعه از تحصیل‌کردگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستند و این مجموعه امروز توانسته با تربیت نیروهای خود، مدیریت کلان مجموعه را به عهده بگیرد.

وی بیان داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یک نظام تعلیم و تربیت را به صورت هدفدار و معنادار از مهدکودک و مجتمع آموزشی تربیتی هدی تا حوزه علمیه و دانشکده هدی بنیان نهاده است و برنامه‌های مختلفی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌کند که قابل ارائه در سطح استانی و ملی است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تحصیلات عمومی و تکمیلی در این مجموعه اشاره کرد و در ادامه یادآور شد: پژوهشگاه مطالعات اسلامی با گرفتن مجوز، فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با سه پژوهشکده و ۱۰ گروه علمی فعالیت می‌کند.

برقعی افزود: مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی ویژه بانوان در سراسر کشور و اقصی نقاط جهان بیش از ۹۰ دوره مهارتی به صورت دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت ارائه می‌دهد.

وی همچنین به فعالیت‌های مرکز مشاوره در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و برگزاری دوره‌های تربیت مشاور در این مرکز اشاره و اضافه کرد: فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی متعددی در مجموعه انجام می‌شود از جمله طرح «مهریاوران روستایی» که با همکاری بسیج در حال اجرا است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه فعالیت‌های استانی مجموعه با تعامل بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یک مؤسسه حوزوی بین المللی است و ظرفیت‌های قابل توجهی دارد؛ این مجموعه علمی حوزوی مورد عنایت رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی است و باید نگاه ویژه‌ای به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در استان شود.

استاندار قم: لزوم اعزام مبلغان به روستاها/ ما باید محتوای فرهنگی برای سنین مختلف فراهم کنیم

جناب آقای سید محمد آقامیری استاندار قم در دیدار با مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی برگزار شد، تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید استاد و مشاور دینی برای جامعه تربیت کند.

استاندار قم با اشاره به اهمیت برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مهارتی که ویژه بانوان در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در استانداری قم این بود که برای سنین ۵ تا ۲۵ سال، محتواهای آموزشی و فرهنگی آماده کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم که نسل جدید با فضای مجازی و غیرحقیقی آلوده نشود.

آقامیری تأکید کرد: اگر فرزندان ۵ تا ۲۵ سال ما به درستی تربیت شوند، نیازی به امر به معروف و نهی از منکر ندارند و خودشان معروف خواهند بود. این محتواها سال به سال برای سنین مختلف تغییر می‌کند تا به سنی برسند که قدرت تشخیص داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه ما باید محتوای فرهنگی برای سنین مختلف فراهم کنیم، اظهار داشت: اعطا و صدور مجوز مهدکودک‌های خانگی، یکی دیگر از برنامه‌های استانداری است تا طلابی که شرایط آن را دارند، بتوانند چند کودک را در این مهدکودک‌های خانگی پذیرفته و آنان را با مبانی اعتقادی تربیت کنند.

استاندار قم با بیان اینکه ما برای انسان‌سازی باید وقت صرف کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم، عنوان کرد: ما برای فرزندان خود معلمان خوبی نبودیم و نتوانستیم الگوهای خوبی باشیم؛ ما باید در پایتخت تشیع اسلام، فعالیت‌های فرهنگی مؤثری برای نسل جدید داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم اعزام مبلغان به روستاها، خاطرنشان کرد: در استان قم ۲۲۳ روستا داریم که مبلغان می تواننند مبانی اسلامی و فرهنگی مردم در این روستاها را تقویت کنند.

آقامیری با بیان اینکه استان قم، عشّ آل محمد و پایتخت جهان تشیع است، تأکید کرد: استان قم باید در همه موارد الگو باشد و ما باید از این استان شروع کنیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: خدمات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر هیچ فردی پوشیده نیست و شاهد فعالیت تحصیل‌کردگان این مجموعه در جامعه هستیم که این فعالیت‌ها باید گسترده‌تر و هدفمندتر پیگیری شود.

در این دیدار، جناب آقای حسین حدادی فام معاون منابع انسانی و پشتیبانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی مقدم معاون اجتماعی استاندار قم به بیان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود درباره موضوعات و مسائل مرتبط با بانوان پرداختند.

استاندار قم و هیئت همراه پس از این دیدار، از بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بازدید کردند و با حضور در مزار شهدای گمنام، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

ارسال نظرات