۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۶۵۱۸۹
سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان مطرح کرد؛

شهدای دانشجو؛ هویت ملی، معنوی و اخلاقی

شهدای دانشجو؛ هویت ملی، معنوی و اخلاقی
حقی از شهدای دانشجو به عنوان هویت ملی، معنوی و اخلاقی یاد کرد و گفت: سیره تربیتی والدین شهدا الگوی تربیتی نسل امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، احمد حقی، امروز در جلسه هماهنگی اجلاسیه شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان که با حضور مدیران ادارت لرستان در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان به دستور و تاکید مقام معظم رهبری برنامه پاسداشت شهدا را در دستور کار قرار داده و کنگره ملی دانشجو معلمان در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان به برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلمان در پردیس های استان اشاره کرد و افزود: مقدمات اجلاسیه شهدای دانشجو معلم انجام شده است.

وی به همکاری دستگاه ها در برگزاری اجلاسیه اشاره کرد و عنوان داشت: برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو معلم ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان است.

دکتر حقی با اشاره به اینکه ۳۹ شهید دانشجومعلم در استان شناسایی شده است، بیان کرد: خاطرات خانواده شهدای دانشجو ثبت و ضبط شده است.

وی تاکید کرد: سیره تربیتی والدین شهدا باید مورد استفاده قرار بگیرد.

دکتر حقی با تاکید بر اینکه نسل جوان ما با پشتوانه معنوی، فرهنگی و ملی خود نباید قطع ارتباط کنند، عنوان کرد: شهدای دانشجو معلم برای ما یک هویت است و این هویت معنوی، ملی و اخلاقی باید درست تعریف شود.

وی از دانشگاه فرهنگیان به عنوان پایگاه تولید و توزیع فرهنگ و باورهای اسلامی در کشور یاد کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش کشور است و باید معلمانی با هویت ایرانی اسلامی تربیت کنند و هویت سازی معنوی، الهی و اخلاقی برای دانشگاه فرهنگیان یک وظیفه اساسی است.

دکتر حقی گفت: معلمان ما باید دانشجویایی با این هویت معنوی، علمی و اخلاقی برای آینده کشور تربیت کنند و در این راستا پاسداشت شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است و کنگره شهدای دانشجومعلمان از این جهت اهمیت خاصی برخوردار است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات