۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۶۵۱۹۹
علاسوند:

زنان یاری گر جریان تشیع را در سطوح مختلف مدیریت کردند

زنان یاری گر جریان تشیع را در سطوح مختلف مدیریت کردند
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با اشاره به اینکه فرهنگ زنان یاری‌گر فرهنگ جدیدی نیست از صدر اسلام وجود داشته گفت: نمونه های فراوانی وجود دارد که زنان یاری‌گر، جریان تشیع را در سطوح مختلف مدیریت کرده‌اند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فریبا علاسوند در نشست آینده جهان و نقش و کارآمدی زنان که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: سالروز امامت حضرت حجت(عج) یکی از بهترین روزها برای تشیع است.

وی با اشاره به اینکه جریان نصرت و مقاومت دو مفهوم اساسی در رابطه امام و امت هستند، مطرح کرد: افرادی که مقاومت را زندگی کرده‌اند، افرادی هستند که نصرت آن‌ها قطعی است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه در روایات آمده است که کار امامت کار بسیار سختی است و افرادی پای این کار می‌مانند که قلب‌های مقاومی داشته باشند، عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) یک زن یاری‌گر بودند و پیامبر(ص) نیز از ایشان به عنوان یک زن مقاوم یاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زنان یاری‌گر اصلا فرهنگ جدیدی نیست بلکه از صدر اسلام وجود داشته است، خاطرنشان کرد: نمونه های فراوانی وجود دارد که زنان یاری‌گر، جریان تشیع را در سطوح مختلف مدیریت کرده‌اند.

علاسوند با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به جریان یاری‌گری مشروعیت دادند، تصریح کرد: در تاریخ تشیع یاری‌گری زنان یک رسم بوده است و پیامبر(ص) در دوران نبوت خود این موضوع را بارها تمرین کردند.

وی با اشاره به اینکه در روایات آخر الزمانی نیز به نقش زنان اشاره شده است، یادآور شد: در این روایات آمده است که زنان جزوی از یاران 313 نفری امام زمان(عج) هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه در جریان پیش از ظهور نیز زنان یاری‌گر را داریم، گفت: مکتب اهل بیت(ع) معتقد است که زنان در زمینه سازی ظهور نقش اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به اینکه این جریان در دوران پسا ظهور نیز وجود دارد، اظهار کرد: نهضت بزرگ مهدوی از ظرفیت زنان یاری‌گر نیز استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دوران انقلاب اسلامی نیز زنان خانه‌دار به زنان یاری‌‎گر تبدیل شدند، خاطرنشان کرد: تجلی این اتفاق در دوران دفاع مقدس بود.

ارسال نظرات