۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۶۵۲۰۶

گزارشی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی حوزه فارس+عکس

گزارشی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی حوزه فارس+عکس
آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه فارس با حجج الاسلام والمسلمین دژکام، محمودی و افتخاری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری رسا در فارس، آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه فارس با حضور آیت الله بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجج الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس، محمودی، مدیر حوزه فارس و افتخاری، مدیر حوزه خواهران فارس و جمعی از طلاب در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

گزارشی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه فارس در حرم مطهر شاهچراغ+عکس

حوزه فارس، یک سرمایه عظیم برای جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه فارس در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه علمیه دارای سه شاخصه علم، تقوا و بصیرت است، اظهار کرد: در طول تاریخ، حوزه علمیه در تارک مذهب تشیع می درخشد.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه استان فارس ۵ هزار طلبه برادر دارد که در استان و قم مشغول تحصیل هستند که یک سرمایه عظیم برای جامعه است؛ امیدواریم با ریاست حوزه و اعضای شورای استان که از علما هستند بتوانیم مجد و شکوه استان فارس در حوزه علمیه را احیا کنیم.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: حوزه علمیه به عنوان یک سازمان دانش بنیان تلاش می کند به یک حوزه خودکفا و مستقل برسد در همین راستا حوزه علمیه برادران تمام مقاطع سطح را امتحان شفاهی برگزار می کند و آزمون اساتید در خود استان برگزار می شود و سطح دو و سه نیز به زودی برگزار خواهد شد.

گزارشی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه فارس در حرم مطهر شاهچراغ+عکس

طلاب خود را سرباز امام زمان بدانند

 حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در آیین افتتاحیه حوزه های علمیه استان فارس ضمن تبریک ایام ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه به اساتید و طلاب خواهر و برادر گفت: عموم جامعه شیعی پذیرفته است و جزء باورهای طلاب نیز هست که طلبه ها سربازان امام زمان(عج) می باشند و از ابتدای طلبگی افتخار این را داریم که سربازان امام زمان(عج) بوده و بر سر سفره ایشان هستیم.

وی افزود: سه کار در محضر حضرت ولی عصر(عج) باید انجام دهیم که در ابتدای ان بحث معرفت است و شناخت پیدا کردن نسبت به وجود مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و همچنین آگاه سازی جهانیان از وجود آن حضرت توسط حوزویان و طلاب و روز به روز معرفت نسبت به ایشان را بیشتر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان سخنی از امیر المومنین(ع) که فرمودند هرکس جهت نورانیت مرا بشناسد پس نسبت به خداوند معرفت پیدا کرده است، تصریح کرد: امیدواریم طلاب گرانقدر بتوانند بیش از پیش مردم را با یاد خداوند آشنا کنند.

وی افزود: دومین مرحله در محضر ولی عصر(عج) فرمانبرداری از ایشان است و درست است که ایشان از نظر غائب است ولی دستورات او توسط نواب به دست ما می رسد و باید مطیع باشیم و اگر اطاعت و فرمانبرداری را از دست بدهیم قطعا لطمه خواهیم دید.

امام جمعه شیراز، هواداری و ولایت پذیری را مرحله دیگری از در محضر امام عصر(عج) بودن دانست و گفت: هواداری یکی از معانی ولایت پذیری است پس برای سعادتمند شدن و خوشبختی باید معرفت و فرمانبرداری و ولایت پذیری را در کنار هم داشته باشیم.

گزارشی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه فارس در حرم مطهر شاهچراغ+عکس

لزوم خودسازی و تزکیه نفس توسط طلاب

آیت الله احمد بهشتی نیز در این مراسم گفت: شخصیت انسان به سه اصل فطرت، تربیت و محیط بستگی دارد و هر انسانی فطرتا خدا جویی و خدا پرستی را دارا بوده و این سه عامل در کنار هم می توانند موجب تربیت شایسته بوده و منشأ آثار خیر در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه روحانیت مسوولیت بزرگی در تربیت جامعه دارند، افزود: طلابی که وارد تحصیل علوم دینی می شوند هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ اخلاقی خودسازی داشته باشند زیرا خودسازی در درجه اول قرار دارد.

 

گزارشی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه فارس در حرم مطهر شاهچراغ+عکس

گزارشی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه فارس در حرم مطهر شاهچراغ+عکسگزارشی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه فارس در حرم مطهر شاهچراغ+عکس

 

ارسال نظرات