۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۶۵۲۱۰

آغاز به کار سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در کاشان

آغاز به کار سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در کاشان
اصفهان - سومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با اجرای نمایش «مسجد پیرزن» در تماشاخانه ماه فرهنگ‌سرای مهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد علی فرجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با رقابت ۱۴ گروه نمایشی با محوریت سرگذشت مسجد «نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، محله و جامعه و همچنین تربیت نامداران و نام آوران عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» و معرفی چهره‌ها و رویداد‌های شاخص دفاع مقدس کاشان در حوزه‌های مختلف شامل فرماندهان، جانبازان، آزادگان، پشتیبانی جنگ، امور جنگ زدگان، اعزام و تشییع شهدا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین اجرای جشنواره با فعالیت گروه نمایش ترمه آغاز شد و با نمایش «رختشور» به کارگردانی زهرا محمدیه و نمایش «دست وصل» به کارگردانی سعید عرب ادامه پیدا کرد، افزود: دوستداران و علاقه‌مندان هنر تئاتر می‌توانند تا ۲۷ شهریور ماه بعداز ظهر‌ها با حضور در فرهنگ‌سرای مهر به صورت رایگان به تماشای نمایش‌های منتخب این دوره از جشنواره بنشینند.

فرجی به همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد اشاره کرد و گفت: احمد صابرطحان، محمدرضا حیدری و ندا ثابتی داوری آثار نمایشی این دوره از جشنواره را بر عهده دارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، نمایش «گویا کسی در میزند به کارگردانی زهرا غلامی»، «تردید- مرضیه امیراحمدی»، «رختشور-رقیه عباسی»، «خریدار دل شکسته- ابوالفضل حکمت»، «تلما- ام البنین حیدری»، «ایستگاه- راضیه غلامرضازاده»، «آشنای غریب- رقیه عباسی»، «به رنگ یاس-معصومه سپهری‌خواه»، «روزی که بهشتی شدم- الهام درخشش‌پور»، «صدایم کن-مرضیه امیر احمدی» و نمایش کمین ژاله به کارگردانی هادی اسماعیلی را به عنوان آثار حاضر در این دوره جشنواره معرفی کرد.

لازم به ذکر است، سومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به دبیری محمدهادی صاحبی‌فرد طی ۴ روز برگزار می‌شود و از برگزیدگان و گروه‌های نمایشی برتر طی مراسمی تقدیر خواهد شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات