۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۶۵۳۱۲
حجت الاسلام والمسلمین افتخاری:

گسترش فعالیت های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است

گسترش فعالیت های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: یکی از خدمات و برکات انقلاب اسلامی گسترش فعالیت های قرآنی خصوصا حفظ قرآن بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در مراسم افتتاحیه دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم طلاب خواهر گفت: یکی از خدمات و برکات انقلاب اسلامی گسترش فعالیت های قرآنی خصوصا حفظ قرآن بوده است.

همه افرادی که در محضر قرآن هستند قطعا از فیوضات قرآن کریم بهرمند می‌شوند ولی هم روخوانی قرآن و هم حفظ قرآن، مقدمه ای است برای انس با قرآن و عمل به تعالیم و معارف آن و در نهایت، اصلاح سبک زندگی. سبک زندگی ما باید سبک زندگی قرآنی شود.

وی افزود: به برکت جمهوری اسلامی و نگاه رهبر معظم تحولات بزرگی در موضوع قرآن در کشور ایجاد شده است ولی اگر خواندن کلمات قرآن اگر انسان را یک گام به جلو نبرد هدف از خواندن قرآن محقق نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران حاصل عمل کردن به قرآن است و باید به انقلاب درونی و اجتماعی ختم شود.

وی با بیان اينکه اخلاق پیامبر تماما مطابق با قرآن بود، ابراز کرد: هر آنچه که در قرآن آمده برای هدایت انسان است و بسیاری از تعالیم رفتاری و اخلاقی خطاب به مسلمانان و مؤمنین آمده است که وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) اولین شخصی بود که خود را به زینت این اخلاق حسنه آراسته می فرمود و ما نیز به تبعیت از ایشان باید اخلاق و رفتار و گفتارمان را با عمل به این دستورات، اصلاح کنیم. 

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: فرصت ها زود از دست می‌روند و نسیم های رحمت تکرار شدنی نیست، پس باید از این فرصت هایی که گاهی برای ما ایجاد می شود به بهترین نحو استفاده کرد، شما هم از این فرصت سه روزه برای انس بیشتر با قرآن‌کریم استفاده کنید و بیشترین بهره را ببرید.

ارسال نظرات