۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۷۶۵۴۰۷

طلاب حوزه علمیه میانه، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

طلاب حوزه علمیه میانه، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند
طلاب حوزه علمیه برادران شهید آیت الله حامدی میانه همزمان با سراسر شکور، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، طلاب حوزه علمیه برادران شهید آیت الله حامدی میانه همزمان با سراسر شکور، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

در این مراسم حجت الاسلام رشادی امام جمعه شهرستان میانه، محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه، اعضای شورای تامین و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان حضور داشتند.

امام جمعه میانه، روحانیت و حوزه های علمیه را ریشه انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: تلاش حوزه های علمیه در ثبات، پویایی، بالندگی و تبلیغ فرهنگ دینی و اسلامی در داخل و خارج از کشور بسیار مهم و موثر هست و متاسفانه برخی ها این اهمیت را درک نمی کنند.

وی بر لزوم حمایت و کمک به حوزه علمیه میانه تاکید کرد و ادامه داد: خاموش شدن حوزه، برابر با خاموش کردن جامعه توسط دشمن با بهره گیری از ابزار های گسترده تبلیغی است و باید مواظب باشیم در دام دشمن نیفتیم و از حوزه ها که روح و جان جامعه هستند صیانت کنیم.

محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه نیز در این مراسم، با اشاره به اساتید حوزوی و علمای بنام شهرستان میانه، خاطرنشان کرد: شهرستان میانه عالم خیز است و امیدواریم طلابی که در این حوزه به تحصیل می پردازند، مانند آن بزرگان دینی، در مسیر والای ترویج فرهنگ و آموزه های دینی قدم های بزرگی بردارند.

مدیر حوزه علمیه میانه، بر لزوم توجه به حوزه علمیه میانه برای تجهیز و تامین امکانات در ساختمان جدید حوزه علمیه برادران تاکید کرد.

حجت الاسلام سلیمی مدیر مدرسه علمیه شهید آیت الله حامدی میانه از پذیرش 6 نفر طلبه جدید در این حوزه خبر داد و گفت: در حال حاضر در این حوزه، 34 طلبه تحت تعلیم 14 استاد هستند و هر ساله 2 الی 5 نفر معمم از این حوزه تحویل جامعه اسلامی می شوند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات