۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۷۶۵۵۴۸
امام جمعه تبریز:

رسیدگی به مشکلات سربازان وظیفه از اولویت‌های فرماندهان نیروهای مسلح باشد

رسیدگی به مشکلات سربازان وظیفه از اولویت‌های فرماندهان نیروهای مسلح باشد
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سربازان وظیفه در خط مقدم حوادث و رویدادهای نظامی قرار دارد گفت: فرماندهان نیروهای مسلح از فرصت خدمت سربازان جوانان استفاده کنند و باتربیت نسل مؤمن، انقلابی و متخصص به مشکلات آن نیز رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل در خطبه‌ های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با اشاره فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام به فخرآفرینان سال‌های پرافتخار جبهه‌های حق گفت: همه نیروهای مسلح سربازان امام‌زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که در پادگان‌ها با آموزش‌های سخت نظامی و نگهبانی در شرایط سخت از کیان و تمامیت ارضی دفاع می‌کنند.

خطیب نمازجمعه تبریز با تبریک روز سرباز به جوانانی که دوران مقدس سربازی خود را در پادگان‌ها سپری می‌کنند گفت: رسیدگی به مشکلات سربازان وظیفه از اولویت‌های فرماندهان نیروهای مسلح باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تبیین این دفاع ۸ساله را وظیفه همه فرماندهان نظامی و یادگاران آن دوران پرافتخار دانست و اظهار داشت: به اذعان دشمنان، صدام به کمک آمریکا، شوروی سابق و اروپا هدفشان از تحمیل جنگ سقوط نظام نوپای اسلامی بود.

امام‌جمعه تبریز بیان اینکه هدف صدام در جنگ فقط تسلط به استان‌های جنوبی کشور و نفت ما نبود، افزود: کلمه مقدس در دفاع مقدس خیلی اهمیت دارد چرا که جوانان ما در جنگ تحمیلی از اسلام و ارزش‌های اسلام و نظام جمهوری اسلامی، از حجاب و عفاف و قرآن دفاع می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل گفت: اگر صدام بر ایران تسلط پیدا می‌کرد امروز دیگر نشانی از کشورهای منطقه نبود و اسرائیل غاصب به واسطه شکست جمهوری اسلامی بر کل منطقه مسلط می‌شدند، این جوانان جانشان را فدای اسلام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی دفاع مقدس را هم‌تراز با جنگ‌های ائمه معصومین در صدر اسلام و کربلا توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و جوانان ما در منطقه برای ازبین‌بردن غده سرطانی اسرائیل لباس رزم بر تن دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل با اشاره ولادت باسعادت حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و تبریک هفته وحدت گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز در دیدار علمای اهل‌سنت فرمودند وحدت هویت امت اسلامی را نشان می‌دهد.

وی افزود: هر چند سرزمین‌های مختلف اسلامی وجود دارد و مرزهای جغرافیایی آنها را در روی کاغذ از هم جدا کرده است؛ اما مسلمانان یک امت هستند.

خطیب نمازجمعه تبریز خاطرنشان کرد: امت اسلامی عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام و پیامبر اکرم (ص) هستند و شیعه و سنی همه با مشترکاتی که دارند در کنار هم هستند و در برابر دشمنان از هویت اسلامی دفاع می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره خباثت رژیم صهیونیستی در حمله گسترده به مردم و حزب‌الله لبنان گفت: این جنایت رژیم صهیونی نشان می‌دهد که دیگر به آخر خط رسیده‌اند.

امام‌جمعه تبریز افزود: این رژیم عاجز که توانایی ایستادگی در برابر جوانان غزه، حزب‌الله، جوانان انقلابی یمن و عراق ندارد، با پستی و ذلت تمام در وسایل ارتباطی مردم مواد منفجره جاگذاری می‌کند.

خطیب نمازجمعه تبریز تأکید کرد: اسرائیل به آخر خط رسیده و به امید خدا به‌زودی با تحقق وعده انتقام شاهد اضمحلال حزب کثیف صهیونیستی خواهیم بود و مسلمانان با اقتدا به رهبر معظم انقلاب در بیت الامقدس نماز اقامه خواهند کرد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات