۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۷۶۵۵۹۵

پیام تسلیت سران قوا و مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

پیام تسلیت سران قوا و مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج
سران قوا و مسئولان کشوری و لشکری در پیام هایی جداگانه درگذشت معاون و سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر رضا سراج، معاون و سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق‌ را لبیک گفت.

روسای قوای سه گانه و مسئولان کشوری در پیام هایی درگذشت دکتر سراج را به بازماندگان تسلیت گفتند.

پیام تسلیت سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت رضا سراج سخنگوی شورای امنیت ملی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون

درگذشت خدمتگزار صدیق، رزمندۀ دفاع مقدس، خادم‌الحسین (ع) و فعال رسانه‌ای، دکتر رضا سراج موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان علاوه‌بر پژوهش، تدریس و تألیف در مراکز آموزش عالی و تحقیقات دفاعی و راهبردی، در نهادهای تأثیرگذار ازجمله دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملی، در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان همواره نقشی فعال داشتند.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه به جامعۀ علمی و رسانه‌ای، همرزمان و دوستان و خانوادۀ گران‌قدر، برای این خادم خستگی‌ناپذیر، رحمت واسعه و علوّ درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت دکتر رضا سراج، سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را تسلیت گفت.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای دکتر رضا سراج، سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که در زمره فعالان انقلابی دانشگاه و جبهه جهاد تبیین بود و علاوه بر تصدی مسئولیت‌های خطیر و خدمات، اثرات و تألیفات نافع و ارزنده‌ای در حوزه‌های راهبردی و سیاسی و فرهنگی داشت را به خانواده مکرم آن مرحوم و کلیه دوستان و همکاران و همسنگران ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه طی پیامی عروج ملکوتی سرتیپ دوم پاسدار دکتر رضا سراج را تسلیت گفت.

عروج ملکوتی سردار پرافتخار، پیشکسوت دفاع مقدس و مجاهد فی سبیل الله " سرتیپ دوم پاسدار دکتر رضا سراج" مدیر و کارشناس موفق و مؤثر سپاه در عرصه‌های مختلف مأموریتی به ویژه در تحلیل مسائل راهبردی، رسانه و جنگ نرم و معاون ارتباطات و رسانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، موجب تأثر و تالم خاطر گردید.

فقدان این سردار عزیز را به خانواده مکرم، بستگان محترم و همرزمان او در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خدای قادر متعال برای او علو درجات و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و رفقای شهیدش و برای همسر، فرزندان و خانواده مکرم صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کنم.

رضا سراج معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پس از تحمل یک دوره بیماری و عمل جراحی دعوت حق را لبیک گفت.

ریاست دانشکده و پژوهشکده پیامبر اعظم (ص) دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ریاست سازمان بسیج دانشجویی و معاونت سیاسی قرارگاه ثارالله از جمله مسئولیت‌های مرحوم سراج در طول خدمت بوده است.

وی تالیفات در زمینه‌های راهبردی، سیاسی و فرهنگی داشته است و سابقه راهنمایی و داوری رساله‌های دکتری متعددی را در کارنامه خود برجای گذاشته است. خرداد ۱۴۰۲، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده این مرحوم را تحریم کرد.

پیام تسلیت سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

اسکندر مؤمنی وزیر کشور در پی درگذشت «رضا سراج» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحوم مغفور «رضا سراج» سخنگو و معاون فقید ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، موجب تأثر اینجانب گردید. آن مرحوم شخصیتی انقلابی و متعهد به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بود که در طول حیاتش منشأ خدمات قابل توجهی در دوران دفاع مقدس و در حوزه‌های امنیت و فرهنگی بود. اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم، دوستان و همکاران وی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از خداوند سبحان علو درجات را مسئلت دارم.

پیام تسلیت سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی درگذشت رضا سراج سخنگوی این شورا را تسلیت گفت.

متن پیام احمدیان به شرح زیر است:

خبر درگذشت برادر مجاهد آقای دکتر رضا سراج موجب تالم و تأثر فراوان شد.

او در شروع نوجوانی توفیق درک عصر امام خمینی (ره) و سپس سربازی ایشان در جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی و پس از آن در مسئولیت بسیج دانشجویی و عضویت در هیأت علمی دانشگاه و فعالیت‌های جهادی و تبرعی فراوان، بویژه در خدمت به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) گذراند، در روز مبارک تولد موالی خویش پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به دوستان شهیدش پیوست.

پیام تسلیت سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت درگذشت رضا سراج سخنگو و معاون فقید ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پیامی نوشت: خدمات ارزشمند آن فقید سعید در مناصب و مسئولیت‌های مختلف علمی و انقلابی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صفحات زرینی را از کتاب زندگی پر از تلاش و مجاهدت آن انسان وارسته تشکیل می‌دهد.

متن پیام به این شرح است:

‏دریافت خبر درگذشت شخصیتی خدوم، فاضل و انقلابی، دکتر رضا سراج سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، کارشناس ارشد مسائل راهبردی و عضو هیئت علمی دانشگاه موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.

خدمات ارزشمند آن فقید سعید در مناصب و مسئولیت‌های مختلف علمی و انقلابی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صفحات زرینی را از کتاب زندگی پر از تلاش و مجاهدت آن انسان وارسته تشکیل می‌دهد.

مرحوم سراج از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود و روح بلند او در آغازین روز گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست.

در ایام ولادت باسعادت پیامبر اعظم و امام جعفر صادق علیهما السلام، از خدای سبحان برای آن برادر متدین و ولایی، رحمت واسعه و علو درجات و حشر و نشر با شهیدان والامقام مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه طی پیامی درگذشت ناگوار دکتر رضا سراج معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر خبر درگذشت ناگوار برادر مؤمن، خدوم و متعهد، دکتر رضا سراج معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را دریافت نمودم.

مجاهدت‌ها و تلاش‌های مؤمنانه و انقلابی آن فقید سعید در عرصه‌های مختلف و خدمات دلسوزانه و متعهدانه او به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران، در کارنامه عمر با برکت وی برجسته و نمایان است.

اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدیده و نیز دوستان و همکاران آن مرحوم، از خداوند برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت واسعه و همجواری با اولیای الهی و شهدا را مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پیامی درگذشت رضا سراج سخنگوی دبیرخانه شورای علی امنیت ملی را تسلیت گفت.

خبر درگذشت مرحوم مغفور آقای دکتر رضا سراج سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی موجب تأسف فراوان شد، عمر با برکت آن مرحوم، سراسر مجاهدت در راه اعتلای نظام و انقلاب اسلامی ایران بود؛ خدمات ارزنده ایشان در دوران دفاع مقدس و نیز تلاش‌های خستگی‌ناپذیرشان در عرصه‌های امنیت و فرهنگ، همواره در یادها خواهد ماند.

پیام تسلیت سران قوا و مسئولان کشوری و لشکری در پی ارتحال دکتر سراج

پیام تسلیت ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت عروج سردار سراج
ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی با تسلیت عروج معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: سردار سراج همواره منشأ خدمات موفق و مؤثری در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.
 
مرحوم سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر «رضا سراج» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و معاون ارتباطات و رسانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، پس از عمری مجاهدت در راه خدا و خدمت به آرمان‌های انقلاب اسلامی، دعوت حق را لبیک و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
 
این سردار پرافتخار و مجاهد سپاه اسلام، در مشاغل و مناصب مختلف همواره منشأ خدمات موفق و مؤثری در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی بود که از ایشان یک چهره تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف مدیریتی ساخته بود. کارنامه درخشان این سردار بی ادعا از سنگر دفاع مقدس تا میدان‌های دفاع از ارزش‌ها و هویت انقلاب اسلامی الگویی است برای خدمت صادقانه و بی‌منت به کشور و ملت که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
 
ارسال نظرات