۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۶۵۶۸۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

«چهل اختران»، پروژه ای ملی است/ اوقاف در طرح توسعه اطراف امامزاده مبرقع نقشی ندارد

«چهل اختران»، پروژه ای ملی است/ اوقاف در طرح توسعه اطراف امامزاده مبرقع نقشی ندارد
حجت الاسلام اسکندری تاکید کرد: اداره اوقاف در تملک منازل و خانه های اطراف امامزاده موسی مبرقع(ع) برای توسعه این امامزاده هیچ دخالتی ندارد و مسئول آن شهرداری استان بوده و اوقاف تنها به عنوان دستگاه بهره بردار مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در امامزاده موسی مبرقع(ع) قم برگزار شد، با اشاره به پروژه های در دست احداث و بهره برداری اظهار داشت: درصورتی که این پروژه ها تکمیل شود، درآمدسازی های مختلفی برای اداره اوقاف و امور خیریه ایجاد کرده و هزینه های آن در امور خیریه و کمک به محرومان هزینه خواهد شد.

وی افزود: الحمدلله سال به سال موقوفاف، روند افزایشی داشته و امیدواریم افزایش ها هرساله ادامه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: نوسازی و تامین ملزومات امامزاده ها و فضای بقاع متبرکه را در دستور کار داریم.

وی افزود: بقاع متبرکه را با رویکرد گردشگری گسترش و بهبود می بخشیم و جای امکان در این راستا کار و تلاش می کنیم که البته در این زمینه از ظرفیت خیرین استفاده کرده و استقبال می کنیم.

حجت الاسلام اسکندری ابراز کرد: در تلاشیم مسئله وقف و بقاع متبرکه را که جنبه خدمت رسانی دارند، در فضای بقاع متبرکه انجام دهیم که از جمله این خدمات، ویزیت رایگان در محوطه بقاع متبرکه برای مردم است که هزینه های تامین داروی مردم را نیز اداره اوقاف بر عهده گرفته است.

وی افزود: همچنین اداره اوقاف با توجه به نیت واقفی که وجود دارد در عرصه آزادی زندانیان مالی نیز فعالیت هایی داشته و دارد که در این زمینه مبلغ ۹۰۰میلیون تومان تاکنون هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند بقاع متبرکه و مزار امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، بیان داشت: فعالیت های فرهنگی ما باید معطوف به استفاده از این فرصت برای ارتقا سطح معنویت جامعه و بهره جستن از ظرفیت‌های خرد و کلان نهفته در بقاع متبرکه برای این امر باشد.

وی افزود: اداره اوقات و امور خیریه استان در این زمینه خدمات فرهنگی بسیار قابل توجهی را در این راستا انجام داده است که امیدواریم روزبه روز گسترش و رشد داشته باشد.

حجت الاسلام اسکندری ابراز کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در عرصه فعالیت های قرآنی و مسابقات قرآن کریم نیز فعالیت های گسترده و با کیفیتی داشته و دارد و امسال نیز مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را به صورت بین المللی در استان قم برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه چهل اختران در استان اظهار داشت: پروژه چهل اختران، یک پروژه ملی است و منابع و اعتبارات آن مشخص و معلوم است و اداره اوقاف در این زمینه کوتاهی نکرده و در کنار سازندگان و مسیولین پروژه بوده و همکاری لازم را داشته و خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در تملک منازل و خانه های اطراف امامزاده مبرقع هیچ دخالت و تصرفی نداشته و هیچ دخل و ورودی ندارد و مسئول آن شهرداری استان می باشد و اداره اوقاف تنها به عنوان دستگاه بهره بردار است.

ارسال نظرات