۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۶۵۷۱۳
آیت الله حسینی بوشهری:

پس از انقلاب، قرآن جان تازه ای گرفت

پس از انقلاب، قرآن جان تازه ای گرفت
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قرآن جان تازه‌ای گرفت، از مراحل انس با قرآن سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش یاوران وقف و آیین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم که شامگاه دوم مهرماه در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قرآن جان تازه‌ای گرفت، و کشور ما در زمینه تلاوت و حفظ قرآن بسیاری از کشورها را پشت سر گذاشته است.

آیت الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه انس با قرآن مراحلی را دارد، گفت: تلاوت قرآن اولین مرحله انس با قرآن است که به دلیل مسلمان و مؤمن بودن مردم کشورمان شاهد آن هستیم و مرحله دوم تجوید قرآن است که لحن و تجوید قاریان ایرانی زبانزد عام و خاص است.
 
وی با بیان اینکه آشنایی و تدبر در قرآن کریم مراحل بعدی انس با قرآن است، بیان کرد: قاری یا حافظ قرآن باید هر آیه‌ای را که می‌خواند در ابتدا در پوست و گوشت و استخوان او نفوذ کرده باشد و سپس عامل به آن باشد. نقش اول قرآن موعظه است و بر دل‌های آماده می‌نشیند.
 
آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: زدودن زنگارهای دل و شفافیت ‌بخشی به قلب و از بین بردن بیماری‌های روحی و روانی دومین نقش قرآن است، نقش سوم قرآن هدایت‌گری است و نقش چهارم قرآن آن است که انسان را به بهشت برین می‌رساند.
 
وی ادامه داد: احیا و بازسازی وقف و بازسازی بقاع متبرکه از مأموریت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه به‌شمار می‌رود که در این راستا شاهد تلاش‌های آنان بودیم و در این میان نام قم در عالم اسلام و تشیع می‌درخشد.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وزارت خارجه آمریکا و بخش‌هایی از تشکیلات دولت‌های استکبار با وجود اینکه مسلمان نیستند اما از طریق وقف اداره می‌شوند.
ارسال نظرات