۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۶۵۷۳۸
حجت‌الاسلام مشرف تشریح کرد؛

برنامه های آستان مقدس بانوی کرامت در ایام معصومیه

برنامه های آستان مقدس بانوی کرامت در ایام معصومیه
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) به تشریح ویژه برنامه‌های آستان مقدسه حضرت معصومه در سالروز ورود بانوی کرامت به قم تا رحلت ایشان پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نشست خبری ویژه برنامه های سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم و ایام معصومیه در سالن کنفرانس پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم اظهار داشت: حرم مطهر حضرت معصومه در این راستا از ماه ها قبل جلسات و برنامه های مختلفی را برگزار کرده تا خدمات شایسته ای برای زائران حضرت ارائه شود.

وی افزود: شعار این ایام در شورای فرهنگ عمومی استان «قم، جهانشهر تمدنی اهل‌بیت علیهم‌السلام» انتخاب شد؛ چراکه نقش شهر قم در روایات و تمدن و علم، نقشی پررنگ بوده و برای همگان معلوم و مشخص است.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها بیان داشت: صبح پنجشنبه آیین خطبه خوانی خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور آیت الله سعیدی برگزار می شود و شب جمعه مراسم جشنی را در میدان آستانه برگزار می کنیم که به صورت خانوادگی است.

وی با بیان اینکه سفیران کریمه در مبادی ورودی شهر حضور یافته و از زائران و مسافران قم استقبال خواهند کرد، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در این ایام به صورت ویژه‌تر میزبان زائران حضرت باشیم.

حجت الاسلام مشرف ابراز کرد: اجتماع چهارهزار نفری دانش آموزان با شعار سلام همسایه ساعت ۹صبح یکشنبه در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

وی افزود: همچنین برنامه های مختلف فرهنگی و هنری مختلفی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها رونمایی از کتاب های معرفی شخصیت اهل بیت علیهم السلام و عرضه آنها برای عموم مردم است که در ایام معصومیه اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: کاروان سفیران کریمه و خادمین حضرت به شهرهای مختلف کشور برای ارتباط معنوی مردم و معرفی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها یکی دیگر از برنامه های ایام معصومیه است.

حجت الاسلام مشرف همچنین خاطرنشان کرد: از روز بعد از میلاد نیز برنامه های مختلف عزاداری را اجرا خواهیم کرد و در این ایام میزبان هیئات مذهبی مختلفی از استان های کشور و برخی از کشورها خواهیم بود.

ارسال نظرات