۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۶۵۹۵۶
آیت الله سعیدی:

راه آزادی قدس و نابودی اسراییل فقط از طریق مبارزه و جنگ با رژیم صهیونیستی است

راه آزادی قدس و نابودی اسراییل فقط از طریق مبارزه و جنگ با رژیم صهیونیستی است
امام جمعه قم خطاب به سران عرب و عاشقان مذاکره با صهیونست ها گفت: مذاکره از سوی دشمنان ترفند و راهی بوده تا دشمنان بتوانند به زندگی و جنایات خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، تقوا را نشانه مقاومت در برابر هوس های زندگی مادی برشمرد و گفت: تقوا یعنی بازدارندگی در مقابل هر آنچه انسان را از یاد خدا دور می سازد. 

وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم عنوان کرد: هجرت ایشان از مدینه به قم از هجرت‌های مهم و تمدن ساز در تاریخ اسلام است که آثار و برکات آن روز به روز جهانی تر می‌شود.

امام جمعه قم افزود: بر اساس روایات انتخاب قم برای هجرت بانوی کرامت (س) بسیار دقیق بود که وقوع انقلاب اسلامی یکی از آثار و برکات این هجرت الهی بوده و از دیگر آثار و برکات این هجرت این است که قمی‌ها سرآمد مبارزه با اسراییل هستند که در آینده این اتفاق رخ خواهد افتاد.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: مردم شریف قم باید برای این ماموریت مهم الهی محیا باشند، چون به طور قطع و یقین استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با تاسی از احادیث و روایات به جایگاه و ماموریت شما پی برده اند و کینه‌ها به دل دارند و می‌خواهند که در عرصه عفاف و ابتذال نظام را بهم بزنند.

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه شما مردم دیار قم باید بهترین‌ها باشید، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ به دو عامل سخن نو و جاذبه‌های انقلاب اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی اشاراتی داشتند و فرمودند انقلاب اسلامی دفاع و جهاد فی سبیل الله بود که اسلام را زنده، ملت را عزیز و روح معنوی را ترویج داد.

آیت الله سعیدی با ابراز اینکه حزب الله و فلسطین پیروز صحنه خواهند بود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت منطقه، مجاهدت و ایستادگی نیروهای مقاومت و فلسطین را از جنس جهاد فی سبیل الله در دفاع مقدمس عنوان کردند و گفتند پیروز صحنه مجاهدان فی سبیل الله و حزب الله و فلسطین خواهد بود.

وی مذاکره را ترفندی برای ادامه جنایات صهیونیست ها برشمرد و تاکید کرد: از زمان اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی عده‌ای از سران عرب برای جایگزینی مذاکره با رژیم صهیونیستی از در سازش وارد شدند ضمن اینکه با نگاهی به تاریخ متوجه می‌شویم که روش مذاکره از سوی دشمنان ترفند و راهی بوده تا دشمنان بتوانند به زندگی و جنایات خود ادامه دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام خمینی (ره) با درک اصولی این قضیه و نقد اصول مذاکره بر این نکته تاکید داشتند که راه آزادی قدس و سرزمین اشغالی و نابودی اسراییل فقط از طریق مبارزه و جنگ با رژیم صهیونیستی است.

ارسال نظرات