۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۶۶۳۷

میزگرد تخصصی مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی میزگرد تخصصی مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی در ارومیه برگزار شد.
میزگرد تخصصی مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی در ارومیه برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام روح الله بیگی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی طی سخنرانی در این مراسم، مردم سالاری دینی را حقیقت واحد در جوهره نظام اسلامی دانست و گفت: دموکراسی به معنای جدید آن یعنی حاکمیت مردم بر مردم و برای مردم، که پیشینه آن به قرن پنجم و حتی قبل از میلاد بر می گردد که سیستم حکومتی خاصی از حکومت را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در تبیین مردم سالاری دینی نیازمند تعریف دو واژه مردم سالاری و دین هستیم، خاطرنشان کرد: دین مجموعه ای از گزاره ها، آموزه های دستوری و ارزشها، باید و نباید ها و سازواره ای برای تبیین هستی و تنظیم مناسبات آدمی از سوی هستی پرداز از رهگذر نبوی و هدایت فطری و عقلانی برای تمجید کمال و تامین سعادت انسان هاست.

این مدرس دانشگاه تا کید کرد: تحقق مردم سالاری واقعی که طی سالهای اخیر توسط مقام معظم رهبری برای توصیف و تبیین نظام جمهوری اسلامی به کا رفت و سپس مورد توجه جدی تر محققان، پژوهشگان و تحلیلگران قرار گرفت، بدون دین امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام بیگی در ادامه با اشاره به نقش مردم در حکومت دینی تصریح کرد: مردم در اداره و تشکیل حکومت و تعیین حاکم در رژیم حکومتی و سیاسی نقش اساسی دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه اصول و شاخصه های مردم سالاری از آموزه های دینی، سیره پیامبر، ائمه معصومین و نیز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است، گفت: بهترین جلوه مردم سالاری دینی با پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا محقق شد./936/پ202/ص
ارسال نظرات