۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۷۶۶۴۰۰

ادعای آکسیوس درباره طرح تل‌آویو برای پاسخ به عملیات ایران

ادعای آکسیوس درباره طرح تل‌آویو برای پاسخ به عملیات ایران
وبگاه خبری آکسیوس مدعی شد که رژیم صهیونیستی «چند روز دیگر» به حمله موشکی ایران پاسخ خواهد داد.

آکسیوس در گزارشی به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد که کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه دیشب تصمیم به واکنش «تلافی‌جویانه چشمگیری» علیه ایران گرفت اما نوع این حمله را مشخص نکرده است.

منابع آکسیوس مدعی شدند که مقامات رژیم صهیونیستی هنوز درباره نحوه پاسخ به حمله موشکی ایران تصمیم نگرفته‌اند چون قصد دارند تا با دولت آمریکا مشورت کنند.

آکسیوس در ادامه مدعی شد که «اسرائیل قصد دارد تا به تنهایی پاسخ دهد اما با توجه به پیامدهای راهبردی شرایط، می‌خواهد برنامه‌های خود را با آمریکا هماهنگ کند. پاسخ اسرائیل به هماهنگی دفاعی با فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) و علاوه بر این، نیروی هوایی اسرائیل به مهمات بیشتر و شاید سایر حمایت‌های عملیاتی نیاز دارد.»

به ادعای آکسیوس، واشنگتن حمایت خود را از واکنش تلافی‌جویانه اسرائیل نشان داده اما گفته است که این پاسخ باید «حساب‌شده» باشد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان، قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم. چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از حمله تلافی‌جویانه ایران به اراضی اشغالی فلسطین از تماس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خبر داد و با ادعای «مؤثر نبودن» حمله موشکی گسترده ایران، گفت که واشنگتن همچنان از تل‌آویو حمایت خواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین اطلاعیه پس از حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی، نام این عملیات را «وعده صادق ۲» اعلام و تاکید کرد «باوجود اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد، ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.»

ارسال نظرات