۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۶۶۴۵۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

سید حسن نصرالله شهید زیست تا به شهادت رسید

سید حسن نصرالله شهید زیست تا به شهادت رسید
سخنران بزگداشت مقام شهید سید حسن نصرالله گفت: برخورد با دولت غاصب اسرائیل برای کشور ما هزینه دارد اما انقلاب ما نسبت به جبهه مقاومت حس مسئولیت دارد و تا آخر و پیروزی در برابر جبهه کفر از مظلومان غزه و لبنان دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در پنجمین شب از مراسم بزرگداشت مقام شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت حمله موشکی و پیروزی جبهه مقاومت گفت: رهبر انقلاب فرمودند گرچه ما در عزا هستیم اما عزای ما به معنای ماتم گرفتن، افسرده شدن و گوشه نشستن نیست. جنس عزای ما از جنس عزای سیدالشهدا (ع) است. زنده و زنده کننده است. عزاداریم اما این عزا ما را به حرکت و شوق بیشتر به کار وادار می کند؛ این پیام را دل و جان خودمان به معنای واقعی کلمه نفوذ دهیم.

وی افزود: پیامبر اعظم در جنگ احد عزادار حضرت حمزه عموی بزرگوارشان بود اما بلافاصله با دشمن پیکار کردند این سیره صالحان در دین اسلام می باشد. یکی از آرزوهای بزرگان دین شهادت در راه خدا بوده و افتخاری برای خود می دانستند.

سخنران حرم با اشاره به ویژگی های شهدا ابراز کرد: سید حسن نصرالله، حاج قاسم و سایر شهدا شهدایی زندگی کردند تا به مقام شهادت رسیدند طبیعتاً کسانی شهید می شوند و ثواب شهادت را می برند که شهدایی زندگی کرده باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: وارستگی و عدم وابستگی از ویژگی های شهدا است، عبیدالله حر جعفی چون وابسته به دنیا بود حتی با کلام امام هم به همراهی نوه پیامبر برنخواست اما حر چون وارسته است به مقام شهادت می رسد. شهید حججی و شهید زین الدین ها با وجود اینکه فرزند کوچک دارند اما چون وابسته به متعلقات دنیا نبودند به مقام شهادت هم رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه شهید در راه حق و فضیلت قدم برداشته است، اظهار داشت: طرماح برای حل مسائل دنیایی رفت و از قافله حسینی عقب ماند و زمانی رسید که امام حسین (ع) به شهادت رسیده بود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های شهدا تقاضای حقیقی برای رسیدن به مقام شهادت است؛ سید حسن نصرالله در ضاحیه لبنان و در معرکه به شهادت رسید. کشور ما در حالت خاصی به سر می برد تمام پروازها لغو شده است اما جلسه رهبری با نخبگان در همان محل همیشگی برگزار می شود.

سخنران محفل معارفی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه باید شهید بود تا شهید شد، تصریح کرد: زیست شهدا همراه با وارستگی و درخواست حقیقی از خدا است و شهید سلیمانی و حاج سید حسن نصرالله بارها از خدا شهادت خواستند تا به آرزوی خود رسیدند.

وی با اشاره به سومین ویژگی شهدا خاطرنشان کرد: غیرت و تقید به دین و ولایتمداری و حس مسئولیت از دیگر ویژگی شهدا می باشد، شهدا نسبت به حجاب، اخلاص در عمل و پیروی از ولایت فقیه در درجه بالایی قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به ولایتمداری شهدا تاکید کرد: هاشم مرقال، مسلم بن عوسجه، مسلم بن عقیل و سایر شهدای کربلا نمونه های ممتاز در ولایتمداری نسبت به امام خود در تاریخ اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا مسئولیت پذیر بودند، ابراز کرد: برخورد با دولت غاصب اسرائیل برای کشور ما هزینه دارد اما انقلاب ما نسبت به جبهه مقاومت حس مسئولیت دارد و تا آخر و پیروزی در برابر جبهه کفر از مظلومان غزه و لبنان دفاع خواهد کرد.

سخنران حرم در پایان با بیان اینکه نسبت به خون شهید هنیه و سید حسن نصرالله وظیفه و مسئولیت داشتیم، گفت: حزب الله لبنان ارتش و یک کشور نیست یک تشکیلات است اما با اروپا، اسرائیل و کشورهای عربی می جنگد و اینکه جمهوری اسلامی با این شرایط در مقابل جنایتکاران از حزب الله دفاع می کند، نشان از حس مسئولیت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر محور مقاومت است.

ارسال نظرات