۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۷۶۶۵۰۹
عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

دستاوردها، پیام و مبانی حقوقی عملیات وعده صادق ۲

دستاوردها، پیام و مبانی حقوقی عملیات وعده صادق ۲
حجت الاسلام مجتهدزاده با اشاره به این که عملیات وعده صادق 2 ایران اسلامی بخاطر ترور شهید هنیه در تهران امری لازم و ضروری بود، به تشریح دستاوردها، پیام و مبانی حقوقی این عملیات پرداخت.

حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شهید اسماعیل هنیه در تهران خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در پیام تسلیت خویش به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه در تهران فرمودند: خون خواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود می‌دانیم.

وی افزود: خونخواهی خون شهید هنیه طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد دفاع مشروع تلقی می شود و موارد دفاع مشروع در مقابل تجاوز، تهدید، قتل و ترور واستفاده از نیروی نظامی خارج از چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد است که کشور مورد هدف می‌تواند با اقدام تلافی جویانه اقدامی محدود انجام دهد که البته این مسیر توسط ایران انجام شد.

عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به این که انتقام موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از اسرائیل دارای ابعاد مختلفی است به بخش هایی از ابعاد این عملیات پرداخت و اثبات لزوم اطاعت محض مسئولان از اوامر ولی امر مسلمین، ضرورت اتحاد و انسجام و تقویت آن میان مسئولان کشوری و لشکری، افزایش امید در بین مردم ایران و جهان اسلام با امید به آینده، امید به زندگی و امید به پیروزی را از ثمرات آن ذکر کرد.

لزوم عبرت گیری دشمنان و کشورهای تحت فرمان ابر قدرت‌ها از عملیات انتقامی ایران

وی همچنین ایجاد درک درست بر لزوم استقلال نظامی و اتکاء به نیروهای داخلی و وابسته نبودن بیگانگان، به رخ کشیدن قدرت و توان موشکی که همگی نیازمند علم و تکنیک و فن آوری است، اشراف اطلاعاتی از دشمن و نقطه زنی دقیق، عبرت گیری دشمنان و کشورهای تحت فرمان ابر قدرت‌ها و اثبات ضعف نظامی اسرائیل، انگلیس، فرانسه و متحدان آنان در منطقه در رهگیری و خنثی سازی حملات ایران را از جمله ابعاد عملیات وعده صادق 2 برشمرد.

حجت الاسلام مجتهدزاده به رخ کشیدن قدرت سایبری و وارد کردن خسارات فراوان به مقرهای نظامی و امنیتی دشمن به ویژه خارج ساختن جنگ افزارهای نظامی آن ها از حیّز انتفاع را از دیگر دستاوردهای عملیات موشکی نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی درعملیات وعده صادق 2 عنوان و ابراز کرد: در این عملیات، قاطعیت جمهوری اسلامی نسبت به تعرّض به منافع ملت و کشور به اثبات رسید.

وی خنثی سازی فضای مجازی در عملیات انتقامی نیروهای مسلح را از جمله دستاوردهای این عملیات عنوان و بیان داشت: هدف دشمن از جنگ روانی در این مدت - به ویژه در عرصه نظامی - ایجاد ترس و عقب نشینی بود و از زمان شهادت شهید اسماعیل هنیه در تهران، غول رسانه‌ای آنان چند موضوع را ترویج و به عموم مردم القاء کرد.

عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم در ادامه، بی‌نظیر بودن قدرت اسرائیل، توانایی ورود زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان بعد از شهادت سید حسن نصرالله، ناتوانی نظامی ایران در برابر اسرائیل به دلیل حمایت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه با وجود ناوهای هواپیمابر در آب های منطقه و همراه نبودن رئیس جمهور با حاکمیت و دو قطبی سازی کاذب را از جمله موضوعاتی دانست که جنگ رسانه ای دشمنان درصدد القای آن در جوامع اسلامی بود.

وی تاکید کرد: عملیات وعده صادق 2 نشان داد که هجمه های رسانه ای دشمنان، چیزی جز جوسازی‌، جنگ روانی و دروغ محض نبوده است؛ درحالی که همه نیروهای داخل نظام اسلامی منسجم و یکپارچه بود و رئیس جمهور و وزیر خارجه کشور، نه تنها مدافع انتقام‌گیری بوده اند بلکه بعد از عملیات وعده صادق ۲ اسرائیل و آمریکا را تهدید کردند که اگر در مقابل اقدام تلافی جویانه ما عملی انجام دهند با انتقام سخت‌تری مواجه خواهند شد.

همه نقاط سرزمین های اشغالی در دسترس موشک‌های ویرانگر ایران اسلامی است

حجت الاسلام مجتهدزاده با اشاره به چالش کشیده شدن حیثیت و شوکت پوشالی صهیونیست‌ها و به هم ریختن امنیت تل‌آویو با ایجاد رعب و وحشت درون جامعه صهیونی اظهار داشت: با این عملیات مقتدرانه و هدفمند به لحاظ غافلگیری، فراوانی موشک‌ها، عبور از لایه‌های پدافندی، قدرت تخریب و انفجارموشک‌ها و اصابت ۹۰ درصد از آن‌ها به اهداف تعریف شده، تل آویو دیگر روی آرامش و امنیت را نخواهد دید.

عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم تاکید کرد: همه نقاط سرزمین های اشغالی در دسترس موشک‌های درخشنده و ویرانگر ایران اسلامی هستند و صحبت های مربوط به نفوذ ناپذیر بودن گنبد آهنین و فلاخن داوود و دیگر تجهیزات پدافندی رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک ها، افسانه ای بیش نیست.

وی افزود: مردمی که منتظر منجی بزرگ هستند اکنون به وجود سلاله رسول خدا صلی الله علیه و آله و نائب برحق امام زمان عجل الله تعالی فرجه مباهات می‌کنند و می‌گویند؛ این مرد الهی که هر روز عمّارهای او در نقاط مختلف جهان در دفاع از مظلومین به شهادت می‌رسند در این سن و سال با صلابت و شجاعت در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستاده و همه را در برابر آنها مقاوم و تشجیع کرده و فریاد می‌زند اگر آرامش، صلح و امنیت در منطقه را می‌خواهید باید قدرت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه که هر روز برای مسلمانان مزاحمت ایجاد می‌کنند، از منطقه خارج شوند و الّا آنان را اخراج خواهیم کرد.

حجت الاسلام مجتهدزاده با اشاره به پیام هدفمند انتقام موشکی ایران اسلامی اظهار داشت: پیام عملیات وعده صادق2 برای دشمنان و دوستان این است که ما آماده‌ایم با ظلم و ظالمان در نبرد همیشگی مقابله کنیم تا دنیا را از لوث وجود جنایتکاران پاک کرده و با رهایی مستضعفان از یوغ ستمگران، بستر را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم.

سعید چراغی

ارسال نظرات