۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۶۶۵۴
در خوزستان؛

دفاع مقدس در شعر عربی به تصویر کشیده شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش شعر عربی و دفاع مقدس با حضور شعرای نامدار عرب استان خوزستان در اهواز برگزار شد.
دفاع مقدس دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار حبیب سعیدفر، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، روز گذشته در دومین همایش شعر عربی و دفاع مقدس گفت: این همایش در راستای افزایش بروز شعر عربی در نگارش وقایع انقلابی برگزار شده که در آن توجه ویژه ای به اشعار انقلابی شده است.

وی افزود: دومین همایش شعر عربی و دفاع مقدس با هدف افزایش بروز این گونه شعری در نگارش تاریخ انقلاب اسلامی در شهرستان اهواز برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش در استان خوزستان‌ تصریح کرد: اهداف برگزاری این همایش بروز شعر عربی در زمینه های دفاع مقدس، فلسطین و لبنان، شعر عاشورایی و بخش ویژه ولایت فقیه و نقش آن در دفاع مقدس برگزار شده که همه آثار ارسال شده به دبیر‌خانه جشنواره در محور این چهار موضوع هستند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، با اشاره به استقبالی که شعرای عرب زبان خوزستان از این همایش کرده‌اند، اظهار داشت: ارسال بیش از260 اثر به دبیرخانه همایش نشان از استقبال پرشور از برگزاری این همایش است و در این همایش شصت شاعر توانمند با اشعار حماسی و عربی شرکت کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس‌ اذعان داشت: زنده نگه داشتن آرمان‌های دفاع مقدس برای جامعه از وظایفی است که در حال حاضر بر عهده همه دوستداران انقلاب اسلامی است و این همایش در راستای ترویج ارزش های دفاع مقدس با زبان هنر تلاش می‌کند.

وی ابراز امیداوری کرد: استان خوزستان مکانی برای فعالیت های فرهنگی در راستای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس است که تلاش های انجام شده در این راستا ارزنده خواهد بود.

گفتنی است، انجمن شعرای عرب زبان استان خوزستان سه سال پیش زیر نظر آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، تشکیل شد و شعرای این انجمن در سال 86 به محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب شده و اشعار خود را درباره فلسطین سرودند که اکنون در قالب کتابی منتشر شده است./945/پ202/س
ارسال نظرات