۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۶۶۸۶
استاندار اردبیل:

تمدن شیعی اردبیل مورد بررسی قرار می گیرد/ حسینیه مجتهد اردبیل در فهرست آثار ملی ثبت شد

خبرگزاری رسا ـ استاندار اردبیل گفت: با راه اندازی دبیرخانه دائمی بنیاد هنر و تمدن شیعی و مکتب اردبیل، مکتب شیعی اردبیل مورد بررسی قرار می گیرد.
اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، دبیرخانه دائمی بنیاد هنر و تمدن شیعی و مکتب اردبیل، شب گذشته با حضور استاندار اردبیل و فعالان فرهنگی این استان در محل خانه تاریخی ابراهیمی کار خود را آغار کرد.

منصور حقیقت‌پور، استاندار اردبیل در مراسم تاسیس دبیرخانه این بنیاد با تأکید بر شناسایی شاخص‌های مکتب اردبیل اظهار داشت: تاریخ صفوی ریشه در مکتب شیعی اردبیل دارد که تاثیرگذاری آن کشورهای همجوار را نیز متاثر کردده است.

وی راه اندازی دبیرخانه دائمی بنیاد هنر و تمدن شیعی و مکتب اردبیل را گامی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی منظقه برشمرد و تصریح کرد: در تدوین مکتب اردبیل شاخص ‌های مهمی نظیر معماری،‌ ادبیات، جایگاه اندیشمندان‌، اندیشه سیاسی نخبگان و عمران ‌در دوره صفوی، بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

حقیقت ‌پور در ادامه ثبت بنای حسینیه مجتهد اردبیل در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و ابراز داشت: برای گشایش ردیف اعتباری برای مرمت این بنا و ایجاد موزه بزرگ صفویه در آن پیگیری‌های لازم انجام شده است.

استاندار اردبیل همچنین خواستار مساعدت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تسریع راه اندازی موزه بزرگ صفویه در اردبیل شد.

همچنین عبدالمجید شریف ‌زاده، مدیر عامل بنیاد هنر و تمدن شیعی و مکتب اردبیل، در سخنانی به تشریح فعالیت های این بنیاد در سال آینده پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات