۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۶۶۸۶۶
معاون دبیرکل شهید حزب‌الله:

ضعیف شدن حزب‌الله توهم دشمن است/ اسرائیل را شکست می دهیم

ضعیف شدن حزب‌الله توهم دشمن است/ اسرائیل را شکست می دهیم
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه ضعیف شدن حزب‌الله توهم دشمن است، تصریح کرد: ما هیچ جای خالی نداریم و حزب‌الله با آمادگی کامل و منظم به کار خود ادامه می‌دهد و فرماندهان و رهبران شهید، با دستیارانشان، جایگزین شده‌اند. دبیر کل حزب‌الله نیز طبق سازوکارهای سازمانی انتخاب و معرفی خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، معاون دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان شیخ نعیم قاسم از لحظاتی پیش دومین سخنرانی خود از زمان شهادت سید حسن نصرالله در ضاحیه بیروت را آغاز کرد. 

ما فرزندان شهید نصرالله هستیم؛ میراث او مقاومت است

وی تصریح کرد: «همه تلاش دارند ما را تحت فشار بگذارند که بترسیم؛ اما ما به آنها می‌گوییم که ما فرزندان شهید سید حسن نصرالله هستیم.من نمی‌توانم وضعیت خود را بدون دبیرکل فقیدمان توصیف کنم، اما ما از قدرت او الهام می‌گیریم. مقاومت در یک جبهه طولانی در مقابل رژیم اشغالگر گسترش یافته است».

 معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود که سید حسن نصرالله برای صهیونیست‌ها میراثی از مقاومت مستحکم به جا گذاشته که در یک جبهه گسترده ادامه دارد.

 طوفان الاقصی رویدادی استثنایی برای تغییر چهره خاورمیانه است

 وی تصریح کرد که طوفان‌الاقصی یک رویداد استثنایی و آغازی بر تغییر چهره خاورمیانه است. این رویارویی بزرگ بابرکت است و مسیر درستی برای تغییر است. آنچه دشمن انجام می‌دهد، مبارزه نیست بلکه قتل انسانیت و ملت‌های آزاده است. اما اگر حمایت‌های آمریکا نبود، این تجاوز ظرف یک ماه متوقف می‌شد.

شیخ قاسم با بیان این‌که هدف رژیم صهیونیستی پایان دادن به مقاومت به‌صورت کامل و نابودی ملت فلسطین و گرفتن توانایی آنها در ایجاد مقاومت و مطالبه حقوق قانونی‌شان است. جنایات رژیم اشغالگر در کل تاریخ بی‌سابقه است.

وی با بیان این‌که، هدف جبهه پشتیبانی از مقاومت، کمک و کاهش درد غزه و دفاع از لبنان و مردم آن است. لبنان نیز هدف بود. نتانیاهو بارها اعلام کرد که خواهان خاورمیانه جدید است. «اسرائیل» می‌خواهد همه محیط و کشورهای اطراف و مردم منطقه را تابع سیاست‌های خود کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد که مردم فلسطین مردمی شایسته زندگی و آزادی هستند و این چیزی است که مدال انسانیت را به این مردم می‌دهد.

تاریخ کمک ایران به مقاومت را ثبت می‌کند

وی ادامه داد که نبرد کنونی نبرد نفوذ ایران نیست؛ بلکه نبردی است برای کمک به فلسطینی‌ها برای آزادسازی سرزمینشان. ایران از مقاومت حمایت می‌کند و مصمم است با هر چیزی که مناسب بداند از مقاومت حمایت کند.

ایران از حمایت‌های آشکارش از مقاومت افتخار می‌کند.کسانی که درمورد حمایت ایران شک دارند باید بدانند که این ایران است که تصمیم می‌گیرد چگونه حمایت کند. ای کسانی که شک دارید، بگویید که آیا خودتان چیزی به مقاومت اعطا کرده‌اید؟

وی افزود که تاریخ ثبت خواهد کرد که ایران با اسرائیل مقابله کرد و عملیات‌ وعده صادق اول و دوم را انجام داد که معنایش ایستادن ایران در کنار مقاومت است.

تمجید از اتحاد در محور مقاومت

این مقام ارشد حزب‌الله ادامه داد که جبهه لبنان نیز دشمن را خسته کرد و ده‌ها هزار شهرک‌نشین را از شهرک‌هایشان بیرون کرد. در این میان، کمک‌های یمن نیز بسیار بزرگ بود. مقاومت عراق نیز کمک زیادی به فلسطین کرد.

شیخ قاسم تأکید کرد که این جنگ تأثیری بر اراده  مقاومت و عزم آن برای مقابله با اشغالگران، نخواهد گذاشت. نیروهای مقاومت در جبهه کاملاً منسجم هستند. این رزمندگان، شایستگی خود را در میدان عمل ثابت کرده اند. آنها فرزندان سید نصرالله هستند، نمی‌توانند جز این باشند.

هشدار به نتانیاهو درباره آوارگی بیشتر شهرک‌نشینان

وی افزود که نتانیاهو می‌گوید، می‌خواهد شهرک‌نشینان را بازگرداند، ما نیز به او می‌گوییم که «چند برابر بیشتر از کسانی که شما از آنها صحبت می‌کنید آواره خواهند شد».

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که هرچه قدر جنگ طول بکشد، بحران اسرائیل نیز تشدید خواهد شد. نتانیاهو می‌تواند بگوید که جنگ می‌خواهد اما نمی‌تواند به اهدافش برسد. ما در حال ضربه زدن به دشمن هستیم، برد موشک‌ها و هواپیماها را افزایش می‌دهیم و طبق برنامه خود، در زمان و مکانی که بخواهیم، حمله می‌کنیم.

ضعیف شدن حزب‌الله توهم دشمن است

وی تأکید کرد که به همه اطمینان می‌دهد سطح توانایی‌های مقاومت بالا و خوب است و «آنچه دشمن درباره محدود بودن توانایی‌های ما گفت، توهم و دروغ است. تلاش‌های شما شکست خورده، بستر مقاومت منسجم است و ما شریف‌ترین مردم، بزرگ‌ترین مردم و افراد با اراده و شجاع را داریم».

تأکید بر اتحاد جنبشهای حزب‌الله و امل

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از این سخنرانی، نوید پیروزی مقاومت را داد و گفت که حزب‌الله و جنبش امل در هر شرایطی با یکدیگر متحدند. «چه کسی از فرزندان سید موسی صدر انتظاری جز این دارد؟».

حمایت از تحرکات سیاسی نبیه بری

وی افزود که «ما به رهبری برادر بزرگمان نبیه بری، اعتماد کامل داریم».

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که ما تحرکات سیاسی نبیه بری که عنوان اصلی آن آتش‌بس است را تأیید می‌کنیم. پیش از  آتش‌بس، هیچ مناقشه دیگری برای ما جایی ندارد. اگر دشمن به جنگ خود ادامه دهد، میدان مشخص می‌شود و ما اهل میدان هستیم و برای حل‌وفصل التماس نمی‌کنیم.

فریاد دشمن را خواهید شنید

وی ادامه داد که این جنگ، جنگ کسی است که اول فریاد بزند. ما فریاد نمی‌زنیم، فداکاری می‌کنیم و پیش می‌رویم و ان شاء الله فریاد دشمن را خواهید شنید. به شما بشارت می‌دهم که فرماندهی، کنترل و مدیریت حزب‌الله و مقاومت کاملاً سازماندهی شده و مطابق با آنچه که برنامه‌ریزی شده، انجام می‌شود و ما بر ضربات دردناکی که به ما وارد شده، غلبه کرده‌ایم.

دبیرکل حزب‌الله طبق سازوکارهایی مشخص انتخاب و معرفی خواهد شد

نعیم قاسم ادامه داد که ما هیچ جای خالی نداریم و حزب‌الله با آمادگی کامل و منظم به کار خود ادامه می‌دهد و فرماندهان و رهبران شهید، با دستیارانشان، جایگزین شده‌اند. دبیر کل حزب‌الله نیز طبق سازوکارهای سازمانی انتخاب و معرفی خواهد شد.

این مقام ارشد حزب‌الله لبنان تأکید کرد که اسرائیل به اهداف خود نمی‌رسد و شکست خواهد خورد. تجاوز به مناطق مختلف لبنان دردناک است، اما این سلاح دشمن است که غیرنظامیان را وحشیانه هدف قرار دهد و باورش این است که پیروز خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه که تنها گزینه فرارو، مقاومت و پایداری است و در نهایت اسرائیل سقوط خواهد کرد. همانطور که در تجاوز جولای 2006 ثابت کردید که اهل استواری هستید و همانطور که در طول یک سالی که گذشت ثابت کردید اهل پایداری و صبر هستید، ما نیز به پیروزی با صبر و مقاومت شما اطمینان داریم.

رویارویی زمینی با دشمن آغاز شده است

شیخ قاسم درباره آغاز نبرد زمینی در جبهه جنوبی لبنان نیز گفت که رویارویی زمینی آغاز شده اما در این رویارویی، دشمن نتوانسته پیشروی کند و صهیونیست‌ها از اینکه چگونه «ارتش» آنها نتوانسته پیشروی کند، سردرگمند. این‌که دشمن چند متر بتواند به دست آورد، اهمیتی ندارد. ما می‌خواهیم با او درگیر شویم چه در خطوط مقدم و چه فراتر از آن. در میدان ثابت خواهیم کرد که ارتش اسرائیل متحمل تلفات بزرگ خواهد شد و چه بسا این تلفات، آغازی بر پایان جنگ باشد.

ارسال نظرات