۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۶۷۵۳۶
آیت الله جوادی آملی درپیامی:

سکوت مسؤولان کشورهای اسلامی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی جایز نیست

سکوت مسؤولان کشورهای اسلامی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی جایز نیست
حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تصریح کرد: اگر رهبران کشورهاي اسلامي امروز به داد اين نهضت نرسند فردا گرفتار همين اسرائيل خواهند بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی درپی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تصریح کرد: اگر رهبران کشورهاي اسلامي امروز به داد اين نهضت نرسند فردا گرفتار همين اسرائيل خواهند بود. اينطور نيست که الآن اين گروه را ياري نکنند فردا خودشان در امان باشند، چون خودشان هم زير چتر اسلام دارند زندگي مي کنند.

متن کامل پیام حضرت  آیت الله جودی آملی  به شرح زیر است:

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

جريان کنوني که اسرائيل در برابر مسلمانها قرار گرفت نه جنگ طائفه اي است و نه جنگ مذهبي، بلکه جنگ حق و باطل يعني جنگ اسلامي است. چون جنگ اسلامي است همه کشورهاي اسلامي يک طرف و صهيونيست يک طرف. او با اصل اسلام مخالف است زيرا اسلام مي گويد گروهي که غاصبانه آمدند سرزمين کشوري را از اين کشور غصب کردند بايد بروند بيرون.

بنابراين سخن از مذهب و شيعه و سني و ايران و لبنان و عرب و عجم و اينها نيست، سخن از قرآن است و غير قرآن. تنها چيزي که الآن در ميدان است قرآن است و تنها چيزي که در برابر قرآن تيراندازي مي کند اسرائيل است و اصحاب کفر.

مطلب دوم آن است که اگر رهبران کشورهاي اسلامي امروز به داد اين نهضت نرسند فردا گرفتار همين اسرائيل خواهند بود. اينطور نيست که الآن اين گروه را ياري نکنند فردا خودشان در امان باشند، چون خودشان هم زير چتر اسلام دارند زندگي مي کنند.

مطلب سوم آن است که اسرائيل تا آنجا که ممکن است مي ايستد براي اينکه نه تنها شخص، بلکه کل هويتش زير سؤال است! کل اسرائيل رخت برمي بندد، جايي ندارد؛ نه کشورهاي ديگر اينها را راه مي دهند و نه در اين سرزمين اشغالي مي تواند زندگي بکند.

بنابراين اسرائيل با تمام موجوديتش الآن احساس خطر مي کند. يک وقت است که نظير جنگهايي است که ما را اگر کشتند بچه هاي ما دفاع مي کنند، بسيار خوب! اما اين با خود اسرائيل مخالف است که تو غاصبي و بايد کلا بيرون بروي جايي هم که ندارد، لذا او با تمام توانش دارد دفاع مي کند. اينطور نيست که بگويد حالا من نه، فرزندان من، آيندگان من، انتقام می گيرند؛ نه! اين مسلمانهايي که پيروز بشوند کلاً بساط اسرائيل را جمع مي کنند مي گويند تو غاصبي، اين کشور و سرزمين برای تو نيست.

بنابراين او با تمام حيثيت دارد دفاع مي کند و آنها هم چون اين را قبل اين کار دانستند با تمام جهت دارند اين را کمک مي کنند.

مطلب بعدي اين است که نه ايران نه لبنان نه حزب الله طرف اينها نيست، فقط دين طرف اينهاست. اگر دين در يک طرف است هرگز نبايد بگوييم ما ضعيف هستيم يا قدرت ما ضعيف است يا توان آن را نداريم چون فرمود: ﴿هو معکم﴾.  اگر ذات اقدس الهي با اينها است چه اينکه است نظير نظام اسلامی و انقلاب اسلامي، هيچ احتمال شکست نيست؛ نه نيم درصد، اصلاً هيچ احتمال شکست نيست! نظير جريان انقلاب اسلامي.

پيشنهاد من نسبت به سران کشورهاي اسلامي علماي کشورهاي اسلامي برادران کشورهاي اسلامي و متدينين کشورهاي اسلامي اين است که دوباره رجوع کنند به قرآن کريم. ما ببينيم قرآن درباره يهود و اسرائيل چه گفته است (يک) و وظيفه ما در برابر اينها چيست (دو).

مطلب بعدي آن است که قرآن شناسنامه اسرائيل را مشخص مي کند که اين صهيونيست ها چه کساني هستند و تا کجا حاضرند به هتّاکي و ثانياً اينهايي که زير آوار ماندند و دارند نعششان را در مي آورند، وضع اينها را در قرآن کريم مشخص مي کند که شما نگوييد «آه»! شما تا زنده ايد يا ما تا زنده ايم درد مي کشيم، همين که وارد صحنه برزخ شديم روح و ريحان است. خدا غريق رحمت کند سيدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبايي را! مي فرمود اينهايي که مي بينند شهدا در ميدان جنگ تير خوردند و دست و پا مي زنند خيال مي کنند که آنها در زحمت هستند و رنج مي برند، در حالی که اينها مثل کساني هستند که در هواي گرم وارد استخري شدند و دارند شنا مي کنند اين قدر لذت مي برند. اين بيان نوراني ايشان را بايد از قرآن استفاده کنيم که مرگ دو نحو است: يک وقت است که کسي در حال مرگ، رنج مي برد و يک وقت در حال مرگ، کمال نشاط اوست ولو ما داريم او را از زير آوار در مي آوريم!

فهاهنا امور، الأول: «الاسرائيل ما هو؟» اين را ذات اقدس الهي مشخص کرده به پيغمبر فرمود که شما با يک گروه عادي رو به رو نيستيد؛ در سوره مبارکه «مائده» آيه سيزده فرمود: ﴿لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلي‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾ شما با يک کشور عادي رو به رو نيستي. اين هر روز دارد خيانت مي کند نقشه مي کشد جاسوسي مي کند. ﴿لا تَزالُ﴾  يعنی ﴿لا تَزالُ﴾!  شما با چه کسي طرفيد؟ با چه کسي مي خواهيد بجنگيد؟ با کسي که قرارنامه و عهدنامه و آتشبس و اينها را قبول مي کند؟ اينها که از آن قبيل نيستند. تو پيغمبري اما با تو اينها هر روز خيانت مي کنند. اين ﴿لا تَزالُ﴾  مفيد استمرار است فرمود: ﴿لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلي‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾؛ هر روز نقشه هر روز سياست هر روز باندبازي هر روز خلاف هر روز تخلف؛ اين اصل کلي است. شما بايد بدانيد که با چه کسي طرفيد.

اين اصل اول است که ما با چه کسي رو به رو هستيم. اصل بعدي که کمکم به طرف ملکوت آدم مي رود فرمود شما يک عده را مي بينيد که به حسب ظاهر مرفّهانه دارند جان مي دهند اما اينطور نيست و يک عده را هم مي بينيد که به حسب ظاهر اينها را از زير آوار دارند در مي آورند اما اين طور نيست. انسان تا زنده است يک حکم دنيايي دارد بله؛ اما همين که وارد عالم برزخ مي شود اگر کافر است يک نحو و اگر مؤمن است نحو ديگري جان مي دهد. اين را در دو بخش از آيات قرآن کريم مشخص کرده است.

درباره کفار فرمود وقتي که اينها مي خواهند بميرند: ﴿إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلاَئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ﴾ شما مي بينيد که کسي دارد مي ميرد روي تختخواب؛ اما شما نمي دانيد که چه کسي به صورتش سيلي مي زند! اين جان دادن يک جان دادن عادي نيست؛ فرمود: ﴿يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ﴾. اين به حسب ظاهر دارد مي ميرد اما شما نمي دانيد چه طور دارد  مي ميرد. اين روي تخت است ولي ﴿يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ﴾ چرا؟ براي اينکه اينها با همان خيانتهاي قبلي دست به يک کار سنگيني زدند که ﴿يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ﴾. حالا ما بگوييم چهار تا مسلمان حزب الله شيعه لبنان را شهيد کردند؟!  سيد بزرگوار سيد شهداي لبنان را شهيد کردند؟! بله (رضوان الله تعالي عليه و عليهم) اما فرمود اينها ﴿يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ﴾، چندين پيغمبر را همين ها کشتند. شما چه توقعي داريد؟ کساني که ﴿يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ﴾، شما توقع داريد که با شيعيان و اينها درست رفتار کنند؟!

فرمود همين گروه کساني هستند که وقتي مي خواهند بميرند ملائکه ﴿يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ﴾، شما به حسب ظاهر مي بينيد که اين روي تخت است اما دارد سيلي مي خورد. اين کسي که بيراهه رفته است و ظلم کرده است و مسلمان کشي کرده است هنگام مرگ آن کيفر الهي شروع مي شود ﴿الْمَلاَئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ﴾.

اما قسمت بعدي، آنهايي که از زير آوار دارند در مي آورند بله به حسب ظاهر مجروح اند مصدوم اند اما براي اينها ملائکه مي آيند. وقتي ﴿الَّذينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ طَيِّبينَ﴾، ملائکه چه کار مي کنند؟ ﴿سَلامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدين‏﴾؛ فرشته ها مي آيند سلام عرض مي کنند.

اگر اين آيات هست اين رهبران اسلامي کشورهاي اسلامي علماي اسلامي بدانند که ما اليوم با اينها طرفيم. يک چنين ملکوتي هم هست. مبادا بگوييم «آه» اين بيچاره ها را دارند از زير اين آوار در مي آورند! بله، از زير آوار دارند در مي آورند اما وقتي که مي آيند، ملائکه به آنها مي گويند: ﴿سَلامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدين‏﴾. اگر إنشاءالله ما راه انبيا را رفتيم همينها را کمک کرديم مؤمنين را کمک کرديم مجاهدين را کمک کرديم حزب الله را کمک کرديم ما هم چنين چيزي بهره ماست و اگر خداي ناکرده بي تفاوت بوديم ﴿إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلاَئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ﴾ مي شود؛ اينها را بايد بدانند!

اگر به ما گفتند که اعمالتان را اقوالتان را رفتارتان را مسائل سياسيتان را مسائل اجتماعيتان را بر قرآن عرضه کنيد، اين کتاب مي گويد که دشمن شما کسي است که هر روز عليه اسلام و مسلمين نقشه مي کشد: ﴿لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلي‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾ و بدانيد کسي که اين کار را کرده است از هيچ کسي باکي ندارد: ﴿يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ﴾. شما مي گوييد اينها حزب الله را شهيد کردند؟ کسي که ﴿يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ﴾، ديگر حزب الله و غير حزب الله برايش فرقي ندارد!

اينها را اين مسئولين کشورها چه کساني که متوليان بيت الله اند در حجاز، چه کساني که متوليان بيت اهل بيت اند در سوريه، چه کشورهاي ديگر، چه کساني که ولو اسلام ندارند بايد توجه کنند! «إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِينٌ وَ كُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَاراً فِي دُنْيَاكُمْ»؛ اين طور باشيد.

فرمود: ﴿مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ قِيلاً﴾ از خدا راستگوتر کيست؟ اگر فرمود از من راستگوتر نداريد، اينکه مي گويد: ﴿مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ قِيلاً﴾، فرمود: ﴿لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلي‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾. اينها کساني هستند که ﴿يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ﴾، شما چه توقعي داريد؟ با چه کسي مي خواهيد بسازيد؟ بالاخره روزي هست که شما به بدترين وضع مبتلا مي شويد. به فکر خودتان باشيد! بله، حزب الله را خدا کمک مي کند بالاخره کمک مي کند؛ اما به فکر خودتان باشيد! اگر يک وقت آنها خواستند به ايران آسيب برسانند، در مقابل پاسخ ايران، نظامي هاي شما رهگيري نکنند و موشک ايران را در هوا نزنند.

اينکه جناب آقاي عراقچي تشريف مي برد آنجا، دارد اينها را تعليم مي دهد تربيت مي کند که بعضي گفتند که اسرائيل به اينها گفته اگر مي شود از فضاي مثلاً فلان کشور می خواهند بيايند شما هم کاري بکنيد؛ اين کار را نکنند، براي اينکه به دنيايشان به آخرتشان به شرفشان به حيثيتشان دارند آسيب مي رسانند؛ به فکر خودتان باشيد! اين نصيحتي است که آقاي عراقچي دارد مي کند.

دستور رسمي ما اين است که خودتان را بر قرآن عرضه کنيد. اگر مسائل پيچيده بود بله، مقدور همه ما نبود؛ اما فرمود هر روز خودتان را بر قرآن عرضه کنيد. سيلي مي خوريد! چه کار مي خواهيد بکنيد؟!

من ضمن تشکر از شما آقايان و ضمن طلب مغفرت براي وجود پربرکت سيد حسن نصرالله(رضوان الله تعالي عليه) که از بزرگترين شهداي عصر ماست و ضمن گراميداشت شهادت اين بزرگوار و همه شهداي منطقه لبنان و غزه و امثال ذلک، يقين داريم که اينها پيروز هستند بدون هيچ ترديدي! منتها وظيفه ما اين است که تا آنجايي که مقدور ماست کوتاهي نشود و ضمن احترام به مسئولين کشورهاي اسلامي ضمن احترام به علماي کشورهاي اسلامي ضمن احترام به همه برادران ايمانی اعم از شيعه و سني مي گوييم اولين وظيفه ما اين است که خودمان را بر قرآن کريم عرضه کنيم! اينها مسائل پيچيده و مشکلي نيست. فرمود اينها را نظر بکنيد مي فهميد. حالا باطن اينها و دقائق اينها بله، ممکن است براي همه مقدور نباشد؛ اما ﴿يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ﴾ را مي فهميم، ﴿لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلي‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾ را مي فهميم، ﴿إِذا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبارَهُمْ﴾ را مي فهميم، ﴿سَلامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدين‏﴾ را مي فهميم.

بنابراين هيچ عالمي از علماي اسلام، هيچ مسئولي از مسئولان کشورهاي اسلامي چه عرب چه عجم چه شرقي چه غربي اينها سکوتشان جايز نيست! همان بياني است که «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَيْطانٌ أَخْرَسٌ» فرمود کسي که حق را نگويد شيطان دهن بسته است. شيطان يک وقت حرف ميزند گمراه مي کند و يک وقت کسی است که آن جايي که بايد نصيحت بکند ساکت است. فرمود آن که در جايي که بايد حرف بزند و هدايت بکند و نصيحت بکند و دفاع بکند، حرف نزند و ساکت باشد: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَيْطانٌ أَخْرَسٌ». اين را به وجود مبارک پيغمبر نسبت دادند؛ ولي مثل اينکه در سندش حرف است اما مطلبش حق است.

بنابراين بايد اين دو کار را بکنيم: يک، عرضه بر قرآن و دو، تطبيق با حوادث روز.

اميدواريم که ذات اقدس اله طولي نکشد که نصرت الهي را شامل همه شما بنمايد و کوششي که رهبر محترم مخصوصاً در آن نماز باشکوه انجام دادند که واقعاً در آن روز آبرويی بود براي اسلام، ماجور باشد! خدا رحمت کند فردوسي را! مي گويد: «فلک گفت احسنت ملک گفت زه» که ما اين را درباره وعده صادق دوم گفتيم! اين يک چيز عادي نبود؛ همه ماندند. تنها اسرائيل که نيست؛ شما مي بينيد که پشت سر هم، هم آمريکا است هم انگليس است هم فرانسه است همه هستند. اين جنگ احزاب است؛ کدام کشور بود که به اينها کمک نکرد؟! ​​​​​​​

هيچ نگراني نيست در پيروزي اسلام و اينها! سلام را به رهبر مي رسانيد، تشکر مي کنيد! اميدواريم که ذات اقدس اله سعي شما را مشکور بکند! اين عزيزاني که آسيب ديدند سلام ما را تسليت ما را عرض ارادت ما را عرض دعاي ما را به همه اينها ابلاغ بفرماييد.

غفر الله لنا و لکم و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته

ارسال نظرات