۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۷۶۷۶۱۵

بهنام جو استاندار قم شد + سوابق

بهنام جو استاندار قم شد + سوابق
در حالی که قطار تغییرات مدیریت ارشد استان‌ها با تغییر استانداران به حرکت درآمده است، در جلسه هیأت دولت، استانداران تهران، قم، لرستان‌ و خوزستان‌ معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در حالی که قطار تغییرات مدیریت ارشد استان‌ها با تغییر استانداران به حرکت درآمده است، این روزها گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب استانداران بسیار زیاد شده و جناح‌های سیاسی، معتمدان و نمایندگان مجلس گزینه های خود را جهت انتخاب به وزیر کشور معرفی می‌کنند و در جلسه امروز هیئت دولت استانداران تهران، قم، لرستان‌ و خوزستان‌ معرفی شدند.

اکبر بهنام‌جو استاندار قم شد

‌‌استاندار جدید قم متولد ۱۳۴۶ در شهرهمدان، جایگزین سید محمد آقامیری که از ۲۹ مرداد سال ۱۴۰۲ استاندار این استان بود، شد. آقای بهنام جو سیزدهمین استاندار قم است که مسؤولیت نمایندگی عالی دولت در استان را بر عهده می گیرد.

بهنام جو در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده است. وی پس از فارغ التحصیلی در سال ١٣٧١ به سمت شهردار انزلی منصوب شد و جوان ترین مدیر آن سال در کشور را در کتاب منتشر شده از سوی سازمان مدیریت به خود اختصاص داد.

وی با درخواست استاندار وقت گیلان به عنوان مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان منصوب و سپس با حکم وزیر وقت مسکن به عنوان رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان منصوب شد.

بهنامجو استاندار قم شد

بهنام جو در سال ١٣٧٨ با حکم وزیر وقت کشور به عنوان معاون امور عمرانی استانداری منصوب شد و تا سال ١٣٨٥ عهده دار این سمت بود.

وی از سال ١٣٨٥ به مدت ١٠ سال در شرکت های گردشگری عهده دار سمت های معاونت و مدیرعاملی شرکت های گردشگری در امر مطالعه احداث هتل و آبدرمانی مجموعه های توریستی بوده است.

مدیر پروژه صحن فاطمه زهرا (س) حرم حضرت علی(ع) در بخش طراحی و نظارت قرارگاه خاتم الانبیاء، عضویت در هیات مدیره شرکت‌های گردشگری، اقتصادی و عمرانی دیگر سوابق مدیریتی وی در بخش خصوصی است.

بهنام جو همچنین هفتم آبان ماه سال ۱۳۹۶ از سوی هیات دولت وقت، به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شد.

بیش از این به ترتیب، سید هاشم بنی هاشمی، قربانعلی سعادت، سید حمید طهایی، عباس محتاج، محمد ناظمی اردکانی، محمدحسین موسی پور، کرم رضا پیریایی، محمدصادق صالحی منش، سید مهدی صادقی، بهرام سرمست، سید محمدتقی شاهچراغی و سید محمد آقامیری بر کرسی استانداری قم تکیه زده بودند. همچنین فریدون همتی، سید محمدرضا هاشمی و احمد حاجی زاده طی ادوار مختلف سرپرست استانداری قم بودند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات