۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۶۷۶۲۴

نگاهی به زندگینامه نخبه شیرازی که در لبنان شهید شد

نگاهی به زندگینامه نخبه شیرازی که در لبنان شهید شد
معصومه(آرزو) کرباسی و همسرش رضا عواضه زوج نخبه‌ای بودند که روز گذشته مورد هدف پهبادهای اسرائیلی قرار گرفتند و به فیض شهادت نائل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در فارس، اخیراً خبر شهادت بانویی ایرانی در لبنان منتشر شد، این بانوی شیرازی و همسر لبنانی اش از نخبگان حوزه فناوری و شبکه‌های رایانه‌ای بودند که دست در دست هم برای دفاع از جبهه مقاومت جان دادند تا درس زندگی را اینگونه با خون خود برای پنج فرزندشان ترسیم کنند.

معصومه(آرزو) کرباسی و همسرش رضا عواضه زوج نخبه‌ای بودند که روز گذشته مورد هدف پهبادهای اسرائیلی قرار گرفته و شربت شهادت نوشیدند.

معصومه کرباسی، خواهرزاده سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس است.

وی درباره این اتفاق ناگوار گفت: وی متولد اسفندماه ۱۳۵۹ بود، او دختری باهوش و نخبه بود و تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در دانشکده مهندسی شیراز تمام کرد‌.

موسوی‌نژادیان افزود: او پس از ازدواج با رضا عباسی عواضه به لبنان سفر کرد و در دانشگاه آمریکایی علم و فناوری بیروت به تحصیل پرداخت و پس از آن دکترای خود را نیز از دانشگاه تهران گرفت.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیتی خواهرزاده‌اش فعالیت در حوزه فناوری و علوم کامپیوتری بود، گفت: وی سال‌ها در حوزه مقاومت تلاش کرد و اکنون نیز به صورت هدفمند ردیابی شد و به همراه همسرش با شلیک پهبادهای اسرائیلی به شهادت رسید.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همسرش رضا عواضه نیز متولد ۵۷ و اهل لبنان بود، او نیز در شیراز تحصیل می کرد و تحصیلات تکمیلی را در بیروت گذراند.

موسوی نژادیان با اشاره به اینکه وی از نخبگان برجسته ایرانی در حوزه مهندسی کامپیوتر و شبکه بود، گفت: وی نیز با تحصیلات عالی در حوزه فناوری و علمی در لبنان فعالیت می‌کرد.

وی گفت: شهید رضا عواضه دکتری مهندس کامپیوتر در گرایش معماری کامپیوتر را در دانشگاه تهران به اتمام رساند و یکی از نخبگان برجسته در زمینه شبکه های کامپیوتر بود. وی در زمینه لینوکس یکی از برترین اساتید موجود در جهان بود.

ارسال نظرات