برگزاری کارگاه رسانهای برای ۲۵۰ طلبه جامعه الزهرا
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا(س) در گفتوگویی، عنوان کرد: اداره تبلیغ در رسانهها و فضای مجازی جامعة الزهرا(س) طبق سند راهبردی رسانه مأمور به نظریه پردازی، ساماندهی، تربیت نیرو، سیاستگذاری، جریان سازی و راهبری امور رسانهای به عنوان نهادی پویا، رصدکننده فعال، تأثیرگذار و انعکاسدهنده فعالیتهای رسانه ای و فضای مجازی طلاب جامعة الزهرا (س) بوده است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی با اشاره به اساسنامه جامعة الزهرا(س)، اظهار کرد: این اداره موظف به ایفای نقش محوری در ابعاد ملی و فراملی و ایجاد بستری برای تحول، نشاط و پویایی فرهنگی و تبلیغی در میان بانوان طلبه بر اساس اندیشههای حضرت امام خمینی قدس سره و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در تقابل هوشمندانه و حکیمانه با جریانهای رسانه ای معاند و رقیب است.
شریفی با بیان اینکه تربیت نیروهای تخصصی رسانه اثرگذار و انجام عملیاتهای رسانه ای موثر در شبکههای ملی و فراملی از وظایف این اداره است، گفت: این اداره با تربیت ۲۵۰ طلبه در عرصه رسانه در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ با برگزاری کارورزی و رصدهای آموزش داده شده موفق به انجام عملیاتهای رسانه ای اثرگذار در عرصه رسانه و فضای مجازی شده است.
وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف اداره، ۱۶ نشست تخصصی با حضور ۵۰۰ نفر از فعالان رسانه در عرصه ملی و بین المللی، از جمله نشستهای کنشگری طلاب و تشکیلات سازی فعالان رسانه و نیز برگزاری همایش تبیینی نقش فضای مجازی در مسائل جاری کشور در کارنامه فعالیتهای این اداره در طول شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا(س) با اشاره به طرح تولیدات رسانه ای اربعین، افزود: با توجه به نیاز مجموعه در روایت صحیح طلاب از سفر معنوی اربعین، طرحی در سه بخش تدوین شد که شامل آموزشهایی پیش از سفر بود که طلاب با توجه به علاقه و توانمندیهای خود در تولید محصول رسانه ای، در شاخههای مورد علاقهشان تقویت شده و برای تولید محصول اقدام کردند که این محصولات حین سفر در پلتفرمهای داخلی و خارجی منتشر شد.
شریفی در ادامه اعلام کرد: باتوجه به مسئولیتهای اداره تبلیغ در رسانه و فضای مجازی، مبنی بر تقابل هوشمندانه و حکیمانه با جریانهای رسانهای معاند و رقیب، و نیز اتفاقات مهم ملی و بین المللی در ۶ ماه اول ۱۴۰۳، عملیاتهای رسانهای در سه برهه مهم تاریخی وعده صادق ۱، روز قدس و انتخابات ریاست جمهوری به صورت گسترده در شبکههای داخلی و خارجی انجام شده است.