۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۷۷۲۱۹
استاد حوزه علمیه قم:

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منتظری از دوستان صمیمی و نزدیک رهبر انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به برجستگی های علمی و اخلاقی آن مرحوم گفت: هرچند این عالم ربانی دست نوشته ها و یاداشت های فراوانی داشت اما متاسفانه تاکنون هیچ کدام از آثار و نوشته های این مرحوم به زیور طبع آراسته نشده است.
حجت الاسلام و المسلمين منتظري زنجاني


حجت الاسلام محمود منتظری مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد صادق منتظری که چندی پیش دار فانی را وداع گفت بیان داشت: این مرحوم فرزند آیت الله حاج شیخ محمد رضا منتظری بود که در سال 1308 در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و از دوران جوانی تحصیلات حوزوی خود را در شهر مقدس قم زیر نظر مستقیم مرحوم حضرت آیت الله حاج سید احمد شبیری زنجانی آغاز کرد و پس از گذراندن دوره مقدمات و سطح عالی حوز، دروس خارج را نزد مرحوم حضرت آیت الله محقق داماد و مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری گذراند.

وی اضافه کرد: این مرحوم پس از اتمام تحصیلات اجتهادی حوزه علمیه به دانشگاه تهران رفت و در دانشکده الهیات در رشته منقول مشغول تحصیل شد و تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع لیسانس ادامه داد و پس از آن به مدت سی سال در شهر قم به تربیت دینی جوانان در مقطع دبیرستان همت گماشت و شاگردان بسیار خوبی تربیت کرد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منتظری برادر دو شهید به نام های حجت الاسلام کاظم منتظری و محمد تقی منتظری است و یک فرزند خود را به نام رضا نیز تقدیم انقلاب اسلامی و آرمان های والای آن کرده است.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: مرحوم ابوی بنده از دوستان صمیمی مرحوم حاج مصطفی خمینی و برخی دیگر از بزرگان از جمله آیات حاج سید مهدی روحانی و میرزا علی میانجی بود و همچنین عمه زاده مرجع تقلید حضرت آیت الله شبیری زنجانی بود.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: حجت الاسلام و المسلمین منتظری پس از سپری کردن دو سال کسالت جسمانی در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در بیمارستان مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی قم دعوت حق را لبیک گفته و پیکر وی در گلزار شهدای علی بن جعفر قم به خاک سپرده شد.

فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه در خصوص سوابق مبارزاتی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منتظری نیز گفت: این مرحوم در دوران ستمشاهی از مروجین اندیشه های متعالی امام راحل به ویژه در عرصه آموزش و پرورش بود و در این راه متحمل مرارت ها و رنج های فراوان گردید.

وی تصریح کرد: هرچند این عالم ربانی دست نوشته ها و یاداشت های فراوانی داشت اما متاسفانه تاکنون هیچ کدام از آثار و نوشته های این مرحوم به زیور طبع آراسته نشده است.

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام تسیلت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت این روحانی جلیل القدر ابراز داشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منتظری از دوستان صمیمی و نزدیک رهبر معظم انقلاب بود و رهبری در مراسم بزرگداشت وی هیاتی را به نمایندگی از خود مامور کرده بودند تا پیام تسلیت ایشان را ابلاغ کند.

وی ابراز داشت: دکتر علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین منتظری پیام تسلیتی صادر کرده است.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین منتظری از اساتید حوزه علمیه قم دوشنبه سوم اسفندماه در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) به دلیل کسالت و بیماری در بیمارستان مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی قم دارفانی را وداع گفت و پیکر این روحانی در گلزار شهدای علی بن جعفر قم آرام گرفت،

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب نیز در پیام تسلیتی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین منتظری را به خاندان منتظری و فرزندان و آقازادگان آن مرحوم تسلیت گفتند. / 924/ت302/ف.

ارسال نظرات