۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۷۷۵۹۶
مسؤول دفتر فرهنگی حوزه علمیه خراسان:

نشریات تجربی طلبگی تریبون زنده و رسمی روحانیت به شمار می روند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نشریات تجربی طلبگی، تریبون زنده، رسمی و نشاط دهنده روحانیت هستند، گفت: تاکنون به حوزه نشریات تجربی که حوزه ای تأثیرگذار در جامعه است، توجه مناسبی نشده است.
نشريات تجربي حوزه خراسان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، عصر روز گذشته در نشست هم اندیشی مدیران مسؤول، سردبیران و اعضاء هیئت تحریریه نشریات تجربی طلبگی با اشاره به رشد 50درصدی نشریات در ابعاد کمی و کیفی، تصریح کرد: طی چندین سال برگزاری جشنواره و نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، در حال حاضر شاهد هستیم که نشریات از رشد کمی و کیفی قابل قبولی برخوردار هستند.

وی ابراز داشت: نبود آیین نامه ها و اصول و قوانین مناسب در ارتباط با نحوه فعالیت نشریات تجربی باعث شده بود که در سال های گذشته بحث نشریات تجربی در حوزه کمرنگ باشد؛ بنابر این امسال با تدوین آیین نامه و ضابطه مند کردن فعالیت های فرهنگی سعی در ارتقای سطح نشریات و فعالیت های فرهنگی کرده ایم.

مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه طلاب باید مطالبه گری را در رأس فعالیت های خود قرار دهند، افزود: شتاب و حرکت و تحول در حوزه نیازمند مطالبه طلاب و حوزویان از بدنه حوزه است؛ زیرا زمانی حوزه می تواند درست حرکت کند که مطالبات طلاب را در اختیار داشته باشد.

وی سال آینده را سال اخلاق و تحول فرهنگی در حوزه علمیه خراسان ذکر کرد و یادآور شد: با برنامه هایی که برای حوزویان در سال آینده در نظر گرفته ایم سال 89 را می توان سال اخلاق و تحول فرهنگی در حوزه علمیه خراسان نامید که این ادعا نیازمند تلاش و فعالیت بسیار زیادی است.

مسؤول مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با انتقاد از اینکه برخی از مدارس حضور در نمایشگاه نشریات تجربی را جدی نگرفته اند و در این نمایشگاه حضور نیافته اند، خاطر نشان کرد: نشریات برای ادامه راه خود، باید از فردگرایی و فرد محوری خارج شوند؛ از این رو در تهیه و تولید نشریات باید از استعدادهایی که در این زمینه در حوزه ها وجود دارد، استفاده شود.

وی گفت: بی توجهی به مخاطب و عدم رعایت ادبیات روزنامه نگاری یکی از آسیب های نشریات تجربی است که باید به این امور نیز توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: آنچه در فضای رسانه حاکم است در نشریات طلبگی به ندرت مشاهده می شود؛ بنابراین برای ارتقای سطح نشریات طلبگی، کارگاه آموزشی روزنامه نگاری را در حاشیه چهارمین نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، ویژه مسؤولان و مدیران نشریات تجربی حوزوی برگزار کردیم.

در ادامه این نشست، مدیران مسؤول، سردبیران و اعضای هیئت تحریریه نشریات تجربی دیدگاه ها و نظرات خود را در باب برگزاری نمایشگاه و نیز مشکلاتی که با آن ها روبرو هستند، بیان کردند.

نبود حمایت های مالی، مناسب نبودن زمان و مکان برگزاری چهارمین جشنواره نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، موازی کاری، تأکید بر تخصصی کار کردن نشریات، همکاری نشریات تجربی با نشریات رسمی کشور، عدم توجه به مخاطبان و ...از مشکلات و پیشنهاداتی بود که از سوی این افراد بیان شد./930/پ202/ص

ارسال نظرات