اظهارات آیت الله جوادی آملی باطل کننده نحله های انحرافی است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت بزرگ حضرت آیت الله جوادی آملی در عرصه های علمی و معنوی اظهار داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی دارای شخصیتی متکلم، حکیم، فیلسوف و فقیه عالی مقام است که شناخت شخصیت ایشان را باید در بیان بزرگان حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و اساتید و شاگردان او دنبال کرد.
وی افزود: امروز حوزه های علمیه و جهان اسلام، آوازه حضرت آیت الله جوادی آملی را از جهات علمی و حیثیات جمعیت، فردی معقول و منقول می شناسند که در ابعاد مختلف علوم اسلامی همچون فقه، اصول، کلام و عرفان، اشراف دارند و به حق، باید گفت که حضرت آیت الله جوادی آملی در این زمینه ها استاد بوده و سرآمد جهان معاصر هستند.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از جهات شخصیتی حضرت آیت الله جوادی آملی را حمایت و همراهی وی از نظام اسلامی و امام خمینی(ره) عنوان و ابراز کرد: این عالم بزرگوار همیشه در حمایت از نظام اسلامی و امام راحل، همراه و همیار بوده و دائما کوشیدند تا از عمق جان به نظام اسلامی معتقد و در این مسیر همراه بمانند.
وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی، امام خمینی(ره) را امام دانسته و وجود و حضور امام راحل میان ملت و امت را حضور امامت می دانند و معتقدند که این ضایعه بزرگی است که امام باشد؛ اما امامت حاضر نباشد و در این راستا به کلامی از صاحب جواهر استناد کرده اند که در زمان امام صادق(ع) امام حاضر بود؛ اما امامت غائب بود که البته این مسئله بلیه ای فراگیر در دوران برخی از امامان معصوم(ع) بود.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی بیان داشت: به عنوان مثال امام علی(ع) از جمله امامان معصوم بود که هر چند امام بود؛ اما امامت او نبود و مردم در این زمان، بلایا، مصیبت و گرفتاری های مختلفی را برای آن حضرت پیش آوردند که این به خاطر آن بود که هرچند امیرالمومنین(ع) امام در میان مردم حاضر بود؛ اما مردم، امامت او را نشناختند و جاهلیت، مانع از آن شد که امامت امام علی(ع) از سوی مردم شناخته و پذیرفته شود.
وی ابراز کرد: اعتقاد حضرت آیت الله جوادی آملی بر این است که امام راحل، نقش و جایگاه امامت را داشته و وارث امامت شده و جای امام معصوم(ع) نشسته بود. تعبیر امروزی ایشان نیز عبارت اخرای بیانات امام خمینی(ره) است که فرمود «ولایت فقیه استمرار حاکمیت و ولایت انبیاء، رسول گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است» و این نظام مبتنی بر همین دکترین بنا شده است.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی اعتقاد بسیار دقیق و عمیقی نسبت به ولایق فقیه دارند و معتقدند که امام امت در جایگاه وارثیت از امام غایب(ع) است که در عصر کنونی، حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) وارث امامت بوده و جایگاه امام را دارا هستند. این، نکته ای بسیار ژرف، عمیق و سخن بلندی است که نشأت گرفته از غور حضرت آیت الله جوادی آملی در قرآن کریم است.
وی با اشاره به رونمایی از 80 جلد تفسیر تسنیم حضرت آیت الله جوادی آملی در ششم اسفندماه 1403 اظهار داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی تعداد 80 جلد تفسیر تسنیم نوشته و دهه های متمادی را با قرآن کریم مأنوس بوده است و ایشان سرتاسر قرآن را در طول این سال ها مورد بررسی قرار داده و معنا و مفهوم آیات قرآن را با نگاه عرفانی، اخلاقی، فقهی و اصولی به خوبی شناخته است.
این جهان بر محور توحید، رسالت و امامت بوده
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی به این مسئله رسیده اند که در قرآن چیزی جز محوریت حاکمیت الهی نیست و این جهان بر محور توحید، رسالت و امامت بوده و در صورتی که هر کدام از این ها نباشند، جهالت و برگشت به قبل از اسلام محقق خواهد بود.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز عده ای بر این هستند که راه درست امام خمینی(ره) را کنار گذارند عنوان کرد: اظهارات حضرت آیت الله جوادی آملی باطل کننده نحله های انحرافی است که می خواهند با کنار زدن راه امام راحل، نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسئله نشان داده و این گونه برای مردم جامعه القا کنند که انقلاب اسلامی ایران با اسلام فاصله دارد.
وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی بیان و استدلال کرده که هیچ فاصله ای میان انقلاب اسلامی ایران با اسلام رسول گرامی اسلام(ص) نبوده و نمی تواند باشد؛ چراکه اگر فاصله باشد، اعتقاد به فاسد خود، جهالت است؛ درحالی که امروز کسانی هستند که درصدد فاصله اندازی میان انقلاب اسلامی ایران با نظام اسلامی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی خاطرنشان کرد: امروز تلاش برای ایجاد فاصله میان انقلاب اسلامی و اسلام، طرح دشمنان بوده و آنان دریافتند که با دکترین ولایت فقیه مورد نظر ما، نظام ایران، نظام بسیار قدرتمندی خواهد شد که دیگر، استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی نخواهند توانست بر حاکمیت الهی و قرآنی، استیلا و برتری داشته باشند.
وی بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی می دانند که ریشه قوت حاکمیت الهی، همین جا است که ادامه توحید و عدالت؛ یعنی امامت است. اگر مردم جامعه اسلامی بتوانند این محور را بشناسند، قدرتمند شده و ذات اسلام را شناخته و با عمل به آن، مدل و نمونه موفق حاکمیت قرآن و اسلام خواهند داشت که قابل ارائه به جهانیان خواهد بود.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: امروز متاسفانه برخی از افراد این را بر نمی تابند که حضرت آیت الله جوادی آملی این چنین سخنانی را بر خلاف خواسته های آنان بیان کرده و مطرح نمایند؛ چنانکه در تاریخ اسلام نیز افرادی همچون عبدالله ابن زبیر و عبدالله ابن عمر بودند که برای رسیدن خود به امیال دنیوی، اسلام علوی را برنتابیده و اسلامی مطابق با میل و امیال خود به مردم جامعه معرفی کردند.
وی اظهار داشت: بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی در این زمان، بیاناتی رسا، شیوا و استدلالی برای معرفی حق، امامت و معرفی جانشینی بود که شاید کسانی این را نپسندند؛ چراکه این افراد از این ناراحت هستند که با بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی، شخصیت آنان برملا شده و مردم می دانند که دینِ این گونه افراد، دین عبدالله ابن عمری است؛ نه دین سلمان و ابوذر و عماری.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی افزود: وارد کردن ایرادات و اشکالات به اظهارات حضرت آیت الله جوادی آملی برای شناسایی زبیرها و عبدالله ابن عمرهای زمان بسیار موثر است و باید طلاب و فضلای حوزه های علمیه، محققان و صاحبان علم و فضیلت بدانند که این گونه افراد - که دارای شخصیت وارونه ای هستند – می خواهند برای پیشبرد امیال خود، اسلام را وارونه جلوه دهند.
وی با بیان این که باید حضرت آیت الله جوادی آملی، الگوی طلاب و فضلای حوزه در دفاع از اسلام و قرآن و دین باشد بیان داشت: طلاب و فضلای حوزه باید بکوشند تا منطق استدلالی زیبا که برآمده از قرآن کریم در زمینه ولایت فقیه است را روز به روز بیشتر از گذشته برای جامعه تبیین و تشریح کنند.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید همه بدانند که وجود ولی فقیه می تواند جلوی همه انحراف ها را بگیرد. اگر ما بگذاریم تا تاریکی و غبار جاهلیت و افکار انحرافی جدا شده از اسلام در جامعه اسلامی حاکم شود، بسیار مهلک خواهد بود.