۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۷۷۷۰۸
عضو خبرگان رهبری:

پایان سال فرصتی برای تحلیل اقدامات اصلاحی در الگوی مصرف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: روزهای پایانی سال فرصتی برای تحلیل فعالیت های صورت گرفته در حوزه اصلاح الگوی مصرف است.
اصلاح الگوي مصرف
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تأکید ‌رهبر معظم انقلاب مبنی اصلاح الگوی مصرف در جامعه اسلامی تاکید کرد: تحقق این امر توجه و همت همگان و تمامی آحاد جامعه را می طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که قابلیت اجرا و تأثیرگذاری مراکز کلان در این راستا بیشتر است، تاکید کرد: همه توان اجرایی و عملیاتی کشور باید دراین زمینه صرف شود.

وی با اشاره به ضرورت همگانی شدن این موضوع در سطح جامعه گفت: آحاد مردم و دستگاه ها باید توان خود را صرف عملی شدن این مسأله به کار ببندند؛ متاسفانه برخی سیاست ها در جهت خلاف این موضوع اعمال می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت عمل گرایی و پرهیز از شعارگرایی در عمل به فرامین رهبری ابراز داشت: اصلاح الگوی مصرف نباید دچار شعار زدگی شود و تحقق اصلاح الگوی مصرف نیازمند راهکارهای عملی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی افزود: اشارات رهبری و پیام های ایشان با درک نیازهای زمان صادر می شود و در سال های مختلف شاهد صدور پیام های مختلف متناسب با مقتضیات روز جامعه بوده ایم.

وی تاکید کرد: در چند سال گذشته شاهد اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی متناسب با پیام های سالانه رهبر معظم انقلاب بودیم که برخی از این برنامه ها متاسفانه در عرصه اجرایی از حد شعار فراتر نرفت، اما روزهای پایانی سال فرصتی برای تحلیل فعالیت های صورت گرفته در حوزه اصلاح الگوی مصرف است.

امام جمعه مراغه افزود: در سال پیامبر اعظم و سال امیرمؤمنان(ع) شاهد تحولات مثبتی در مسائل عقیدتی و فرهنگی بودیم و اتفاقات مناسبی رخ داد؛ اما به نظر می رسد منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه الگوی مصرف به صورت کامل تبیین نشده باشد./935/ت302/س
ارسال نظرات