۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۷۸۱۲
امام جمعه گرگان:

مراسم چهارشنبه پایان سال هیچ توجیهی در اسلام ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با خرافه دانستن سنت چهارشنبه پایان سال گفت: سنت های این روز هیچ توجیهی در اسلام ندارد.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ‌مرکز این استان، با بیان این که ‌مراسم چهارشنبه پایان سال که هر سال سبب مجروح و زخمی شدن بسیاری ‌می‌شود، مورد تأیید اسلام نیست و باید از برگزاری این نوع مراسم ها پرهیز کرد، گفت: مراسم چهارشنبه آخر سال هیچ توجیهی در اسلام ندارد.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های خطرناک چیزی جزء آسیب رساندن و ایجاد ناراحتی برای دیگران نخواهد داشت.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین حاج سد احمد خمینی، فرزند امام راحل، تجلیل و گرامی‌داشت از این شخصیت را تکریم و تجلیل از امام راحل‌(ره) دانست و بیان داشت: حاج سید احمد آقا در نهضت انقلاب اسلامی همواره همراه و یار امام راحل بود.

وی با بیان این که حاج سید احمد خمینی در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی نقش برجسته ای را ایفا کردند، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلیل از احمد آقا را یک امر و فریضه لازم می دانند و این به‌خاطر امام خمینی‌(ره) و شخصیت خود ایشان بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که تکریم از خانواده امام راحل باید همواره مورد تأکید قرار گیرد، تصریح کرد: اگر حرفی درخصوص خانواده و بیت امام راحل داریم نباید طوری بیان شود که موجب سوء استفاده دشمن قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی همچنین به در پیش بودن ایام نوروز اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به این که این عید باستانی امسال در سازمان ملل به عنوان یک روز جهانی به ثبت رسیده است این مسأله موجب افتخار ایرانیان است.

وی با بیان این که عید نوروز فرصت مناسبی برای صله رحم است، بیان داشت: صله رحم، دستگیری از فقرا، نظافت و نیز پوشش نو نیز در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.

عضو خبرگان رهبری همچنین به روز نیکوکاری اشاره کرد و ادامه داد: باید همزمان با درپیش بودن ایام عید دستگیری و کمک به فقرا را در دستور کارهای خود قرار دهیم./950/پ202/س
ارسال نظرات