صدور بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ حکم تبلیغی در ماه مبارک رمضان

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتگویی از فعالیت بیش از 405 گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد 5000 مبلغ در ماه مبارک رمضان 1446ه.ق در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مساجد و هیئات، مناطق گردشگری و ساحل، مترو، برنامه های قرآنی و جذاب فرهنگی در بوستان ها، مراکز فرهنگی، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.
وی بیان کرد: در برنامه اعزام ماه مبارک رمضان 1446ه.ق یکی از نوآوری ها در عرصه تبلیغ انجام شد که مدل های کارآمد کارگروهی با مخاطبان جوان از طریقه سامانه بلاغ با تمام پیش نیازهای آن اعم از درسنامه، راهنما و شناسنامه طرح در سامانه بلاغ بارگزاری و برای اجرا به گروه های تبلیغی پیشنهاد شد.
مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: در ماه رمضان سال جاری استقبال خوبی از تبلیغ خصوصا با توجه به تعطیلات نوروز و فرصت تبلیغ در میان اقوام و خویشان شکل گرفت و مبلغان با ایجاد فضای معنوی شب های قدر، سال جدید را برای مردم معطر به نام و یاد اهل بیت (علیهم السلام) کردند.
حجت الاسلام شریعتمداری خاطرنشان کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه رمضان توسط مبلغان می توان به «قرآن کريم و زيست مومنانه»، «نقش و جایگاه جریان مقاومت در منطقه و جهان» «جهاد تبيين»، «هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زیست مجازی و حقیقی»، «مهدويت و تمدن نوين اسلامی» و ... اشاره نمود.
وی با اشاره به دریافت گزارش های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده، ارزیابی کارشناس مسئولان تبلیغی که به صورت تصادفی از میان مبلغان انجام شده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است بعنوان مثال برگزاری تلاوت قرآن در بوستان ها و برگزاری مجالس خانگی قرآنی که با استقبال خوب مردم مواجه شده از جمله خدمات ارزشمند طلاب و مبلغان عزیز بوده است.
حجت الاسلام شریعتمداری اظهار داشت: همزمان با این اعزام، از سامانه جدید «سمتا» رونمایی شد که با ثبت نزدیک به 12هزار نقطه تبلیغی و نقطه GIS(سامانه اطلاعات جغرافیایی)، تحول و تسهیل در دریافت حکم تا ثبت گزارش خدمات نوینی را به مبلغان ارجمند ارائه نمود.
مدیرکل تبلیغ عمومی آموزش ضمن تبلیغ طلاب را امری مهم برشمرد و گفت: به منظور افزایش سطح آگاهی علمی و مهارتی مبلغان اعزامی و آموزش ضمن تبلیغ، دوره آموزشی با عنوان «بهار بندگی» به صورت مجازی و آفلاین برگزار و بیش از 6800 مبلغ در آن شرکت کردند. همچنین بهره گیری از محتوای تبلیغ به روز و ارزشمند ره توشه که در 3 مجلد عمومی، خانواده و تقریب منتشر شد با بارگیری 2هزار مرتبه از تارنمای بلاغ، جایگاه خوبی در میان مبلغان ارجمند داشته است.