۰۷ تير ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۸۵۱۰۵
امام جمعه موقت کاشان:

نسخه‌های قرآنی مافوق عقل است

نسخه‌های قرآنی مافوق عقل است
کاشان- حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: نسخه‌هایی را که قرآن صادر می‌کند بدون عیب و نقص است و قوانینی است که اوهام و خرافات درآن نیست و سست و بر خلاف عقل و منطق نیست، بلکه مافوق عقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه نهم و دهم مبارکه اسرا که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزارشد، گفت: قرآن پیوسته انسان ها را به راهی محکم و استوار هدایت می کند و به انسان های مومن بشارت می دهد.

وی افزود: کسانی که اعتقادات صحیح دارند به لوازم ایمان نیز پایبند هستند، چرا که ایمان واقعی تنها صرف داشتن اعتقاد صحیح نیست، چرا که در کنار اعتقادات صحیح باید به لوازم ایمان نیز پایبند بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: آیات قرآن به گونه ای است که زمینه مانور زیادی بر روی آیات آن است، از این رو آیت الله جوادی آملی در تفسیر تسنیم برای هر آیه ای که مطرح می کند روی آن مانور زیادی می دهد و مطالب زیادی را پیرامون آن بیان می کند.

وی افزود: مطالب قرآن به اندازه ای زیاد است که چنانچه امام معصوم در رابطه با آن صحبت کند بی نهایت است، چرا که قرآن در همه زمینه ها حرف برای گفتن زیاد دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: نسخه هایی را که قرآن صادر می کند بدون عیب و نقص است و قوانینی است که اوهام و خرافات درآن نیست و سست و بر خلاف عقل و منطق نیست، بلکه مافوق عقل است.

وی ادامه داد: یکی از چیزهایی که به استحکام قرآن دامن می زند و آن را محکمتر می کند این است که خود قرآن از جانب کسی بیان شده است که او عالم علی الاطلاق و حلیم است و علم اش بی نهایت است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: قرآن که یهدی من الاقوم است، یکی از چیزهایی که بر اقوم بودن قرآن و استحکام اش می افزاید این است که خود قرآن اقوم است یعنی هم هدایت به اقوم می کند و هم خودش اقوم است و از طرف کسی آمده است که علم و آگاهی به تمام هستی جهان هستی دارد و به تمام مصالح و مقاصد بشر آگاهی مطلق دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: به هر میزان که پیشرفت و علم بشر زیادتر می شود به همان میزان نیز حقایق وعظمت قرآن بیش از پیش روشن می شود.

وی افزود: کسی که قیامت را قبول نداشته باشد و به قیامت اعتقاد نداشته باشد، خدا و حکمت خدا را هم قبول نخواهد داشت، چرا که ما خدایی را قبول داریم که حکیم است و کاری بر خلاف عقل و علم و مصلحت انجام نمی دهد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: دلیل عقلی برای اثبات معاد کافی است، اگر خدایی در این عالم است که هست و حکیم است، پس حتما باید در پس پرده عالم یک عالم دیگری باشد تا خداوند به حساب و کتاب انسان ها رسیدگی کند، از این رو کسی که قیامت را قبول ندارد در واقع خدا را قبول ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آیت الله آملی معتقد است، کسی که خدا را قبول ندارد کافر است و کسی هم که قیامت را قبول ندارد کافر است، اعتقاد به معاد نقش بسیار بالایی درهدایت انسان دارد، اگر اعتقاد به خدا باشد اما اعتقاد به معاد نباشد اثری ندارد.

وی افزود: کسی که اعتقاد به معاد نداشته باشد هیچ انگیزه و هیچ مانعی برای عدم خودداری از کار خلاف نیست و هیچ انگیزه ای هم برای عمل صالح در وجودش نیست و این اعتقاد به معاد است که در وجود انسان سبب انگیزه برای مزین شدن به فضائل و پاک شدن از رذال می دهد./1307/

خبرنگار: محمد ملک آبادی

ارسال نظرات