۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۸۸۳۸
آیت الله ممدوحی؛

طلاب مرحوم نراقی را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ممدوحی گفت: طلاب زندگی مرحوم نراقی را الگوی خود قرار دهند و تمام کوشش خود را برای نزدیک شدن به شخصیت بزرگان و علمای دین به کار گیرند.
ملا احمد نراقي


آیت الله حسن ممدوحی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، در آستانه سالروز رحلت مرحوم ملا احمد نراقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مرحوم ملا احمد نراقی عالمی جامع بود و در علوم مختلفی همچون اخلاق، عرفان، ادبیات، نجوم، طب، ‌فلسفه و ریاضیات تبحر داشت.

وی با اشاره به جامعیت علمی مرحوم نراقی افزود: چنین جامعیت علمی در کمتر کسی دیده می شود تا جایی که علامه طباطبایی در مورد شخصیت مرحوم نراقی می فرماید «مرحوم نراقی در ریاضیات مثل خواجه نصیر الدین طوسی است.»

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: کتاب معراج السعاده مرحوم ملا احمد نراقی، ترجمه جامع السعادات مرحوم ملا مهدی نراقی است و از کتاب های شناخته شده اخلاق از زمان نگارش تاکنون است.

وی کتاب معراج السعاده را چراغی روشن برای تربیت نفس دانست و گفت: طلاب با استفاده از مطالب اخلاقی این کتاب تمام تلاش خود را برای رسیدن به کمال و هدایت الهی بکار گیرند.

آیت الله ممدوحی همچنین از طلاب خواست زندگی مرحوم نراقی را الگوی خود قرار دهند و برای نزدیک شدن به شخصیت بزرگان و علمای دین تلاش کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات