۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۹۳۶۹
27 اردیبهشت ماه؛

سالگرد شهدای فاطمیه در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، از برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی مسجد علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان در دهه فاطمیه دوم همزمان با 27 اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد .
نشست ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، امروز در اولین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی سیستان و بلوچستان در سال جدید اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد مطرح شده توسط اعضای این ستاد مقرر شد، هر ساله بر اساس محاسبه سال قمری، مراسم یاد بود و سالگرد شهدای حادثه تروریستی مسجد علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در این استان برگزار شود .

وی، با اشاره به برگزاری ده جلسه منظم قابل ارزیابی از نظر کمی و کیفی ستاد استانی ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی، گفت: با توجه به این مسئله که بایستی برگزاری مناسبتهای مذهبی و اعتقادی به توسعه فرهنگی و امنیتی استان کمک کند، مراسم دهه فاطمیه اول بصورت گسترده تر از سالهای قبل در مساجد، تکایا و حسینیه های سطح استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد .

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان سیستان و بلوچستان، همچنین از در دستور کار قرار گرفتن برگزاری کارگاههای آموزشی علمی و مذهبی ویژه روحانیون، مداحان و مبلغان دینی در سال جدید در این ستاد خبر داد و تصریح کرد: هر گونه رنگ پاشی و پشت نویسی خودروهای سطح شهر به جملات تند، غیر متعارف و حساسیت برانگیز در دهه فاطمیه امسال براساس حساسیتهای ویژه و به استناد قوانین راهنمایی و رانندگی ممنوع است .

حجت الاسلام قربانپور، خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان از استانهای برتر کشور در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی است ./940/پ202/ص
ارسال نظرات