۲۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۹۴۳۴۴
معاون استاندار لرستان خواستار شد؛

طراحی پروژه‌های پیشران در آموزش و پرورش

طراحی پروژه‌های پیشران در آموزش و پرورش
 لرستان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش در توسعه استان گفت: همان‌گونه که در بخش‌های اقتصادی و عمرانی پروژه‌های پیشران تعریف شده، در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز باید چند طرح کلیدی و اثرگذار طراحی و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، دکتر سعید پورعلی، در نشست کمیته فرهنگی مجمع مشورتی استان با بیان اینکه در حوزه عمران و اقتصاد استان پروژه های مختلفی در قالب طرح های پیشران، اولویت دار و محرک توسعه تعریف شده است، اظهارداشت: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و به ویژه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه، لازم است که چند پروژه پیشران در بخش های مختلف طراحی و تدوین شود.

وی افزود: در طرح های مشخص شده جهت توسعه استان برای هرکدام ازمسئولان و حوزه های کاری، وظایفی مشخص شده که اگر در برنامه آموزش و پرورش هم چنین رویکردهایی درنظر گرفته شود، قطعأ نتایج مثبتی در سطوح مختلف سازمانی، آموزشی، پرورشی و ...به دنبال خواهد داشت.

معاون سیاسی استاندار لرستان تصریح کرد: کار بدون برنامه و پراکنده نتایج مناسبی به دنبال ندارد و حتی یک برنامه بد بهتر از بی برنامگی است.

به گفته پورعلی، لازم است در این حوزه و بخصوص در بخش های مورد تاکید مدیریت ارشد استان، به صورت پروژه ای و با برنامه کار کرد.

وی افزود: مشکلاتی مانند نیروی مازاد، کیفیت تدریس و ...در مجموعه آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است ولی برنامه های مختلفی هم برای رفع این مشکلات دردست اجراست ولی بهترین راهکار در این زمینه اقدامات پروژه محور است.

وی ادامه داد: مسأله شناسی درکنار پروژه محوری، کمک شایانی به توسعه استان در بخشهای مختلف بویژه آموزش و پرورش می کند.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: پروژه های خوبی در این حوزه در سطح استان نیز اجرا شده ولی پروژه محوری ناظر بر مسأله شناسی در این زمینه تاثیرات مطلوبی خواهد داشت.

در این جلسه موضوعات مهمی از جمله راهکارها و چالش های موجود در حوزه معدل دانش آموزان، ساختار قامتی دانش آموزان ، ضرورت ترویج آموزش های فنی و حرفه و کار دانش،ترغیب خانواده ها و دانش آموزان برای تحصیل در این رشته ها، تقویت رشته های مهارتی ، ارتقا سطح علمی معلمان، توجه ویژه به آموزش در مقاطع ابتدایی، نظارت بر مراکز آموزشی کنکور و ... تهیه و تجهیز سالن های ورزشی، توجه به آموزش در محلات محروم، افزایش جذابیت در مدارس عادی، تعیین سرگروه های مجرب در سطح آموزش و پرورش و ...از سوی اعضای مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات