۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۹۶۲۷

استان اردبیل نیازمند 350 خانه عالم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: بر اساس آخرین ارزیابی ها این استان نیازمند 350 خانه عالم دیگر است.
خانه عالم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌‌ الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، امروز در نشست ستاد روستایی استان اردبیل با تاکید بر رویکرد محرومیت زدایی فرهنگی از روستاها اظهار داشت: برنامه‌ های تبلیغات اسلامی در مناطق روستایی بر سه محور خط مرزی، خط تماس و خط دور دست است.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به مناطق محروم، توسعه‌ محور است، گفت: سرمایه گذاری در مسائل فرهنگی و دینی مناطق روستایی در دراز مدت با نتایج مطلوبی همراه خواهد بود.

حجت الاسلام ستوده در ادامه با اشاره به روند احداث خانه های عالم در استان اردبیل تصریح کرد: تبلیغات اسلامی استان در قالب برنامه چهارم توسعه اقدام به ساخت خانه‌ های عالم روستایی در روستاهای بالای 200 خانوار کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطر نشان کرد: طی سه سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری ها با ساخت سریع خانه‌های عالم جلوتر از برنامه حرکت کردیم، افزون بر اینکه طی سفر سوم رئیس جمهور نیز در این زمینه پیشنهادات خوبی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه هم ‌اکنون 120 خانه عالم در استان اردبیل احداث شده و یا در حال احداث است، اظهار داشت: بر اساس آخرین مطالعات و ارزیابی های صورت گرفته، باید 350 خانه عالم دیگر در استان احداث شود.

حجت الاسلام ستوده با تشریح مختصات جغرافیایی منطقه ارسباران و اردبیل گفت: خانه‌های عالم باید از هشتجین خلخال گرفته تا روستاهای اصلاندوز که در خط صفر مرزی هستند، احداث شوند.

وی در ادامه گفت: با توجه به 380 کیلومتر خط مرزی استان اردبیل تلاش می‌کنیم در تمامی روستاهای همجوار خط مرزی روحانی و برنامه‌های مذهبی را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به اعزام روحانیان در قالب طرح هجرت گفت: از زمان اجرای این طرح از سال 79 نزدیک به 140 روحانی به مناطق روستایی اعزام شدند. /935/پ203/س

ارسال نظرات