۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۹۷۹۶
امام جمعه موقت رشت:

هیِأت موسس دانشگاه آزاد حق شرعی و قانونی برای وقف اموال ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، با اشاره به موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد، گفت: اموال دانشگاه آزاد متعلق به دولت و ملت است و هیِأت موسس حق شرعی و قانونی برای وقف اموال دانشگاه آزاد ندارد.
امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام میر کاظم حسینی اشکوری، امام جمعه موقت رشت و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، در خطبه های نماز جمعه امروز رشت، با اشاره به موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد، گفت: اموال دانشگاه آزاد متعلق به دولت و ملت است و هیِأت مؤسس حق شرعی و قانونی برای وقف اموال دانشگاه آزاد ندارد.

وی با بیان این‌که معنای وقف، عمومی کردن و به بهره عموم رساندن اموال شخصی است، افزود: وقف دانشگاه اموال آزاد، وقف دارایی متعلق به نظام و مردم به نفع شخص است.

امام جمعه موقت رشت همچنین گفت: دانشگاه آزاد متعلق به نظام است و تنها راه حل مشکلات دانشگاه آزاد، اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حجت الاسلام حسینی اشکوری اضافه کرد: شایعه استفاده از منابع مالی و امکانات دانشگاه آزاد برای پیروزی سران فتنه در انتخابات رییس جمهوری، با اظهار نظر برخی از سران فتنه در خصوص وقف دانشگاه آزاد رنگ حقیقت گرفته است.

وی با فاسد خواندن مدیریت دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: خواسته ملت برای تغییر مدیریت دانشگاه آزاد جدی است.

خطیب نماز جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود حجاب را مسأله اصلی دنیای اسلام و کشور دانست و گفت: بدحجابی حرام و خلاف شرعی است و ابزاری برای ترویج مفاهیم اجتماعی غربی شده است و مخالفان نظام از بدحجابی به عنوان وسیله ای برای زیر فشار گذاشتن نظام استفاده می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان یکی از راه های تضعیف نظام اسلامی را ترویج بدحجابی اعلام و اظهار داشت: بدحجابی سلاح دشمن است و علاوه بر حرام شرعی، برای امنیت اجتماعی و روانی جامعه خطرناک است.

وی با بیان این‌که در برخورد با بدحجابی کار فرهنگی همراه کار عملیاتی جواب می دهد، گفت: عده ای از جمعیت بدحجاب به روشنگری نیاز دارند و باید با بخشی از بدحجابان که معاند و لجوج هستند به صورت قانونی برخورد کرد.

حجت الاسلام حسینی اشکوری با اشاره به توجه تهاجم بی سابقه فرهنگی غرب به نظام اسلامی ایران و اندیشه امام خمینی(ره)، اظهار داشت: همه اقشار جامعه موظف به دفاع از اندیشه و آرمان امام(ره) هستند و بیشترین وظیفه متوجه وارثان امام(ره) و بیت امام(ره) است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به نامه محسن کدیور به یکی از نزدیکان منسوب به امام خمینی(ره)، افزود: کدیور در نامه خود از حمایت این شخص از جریان فتنه قدردانی کرده است.

وی با اظهار تاسف از برخورد مردم با یکی از نزدیکان منسوب به امام خمینی(ره) در مراسم گرامیداشت 14 خرداد در حرم امام خمینی(ره) گفت: همه مردم دوستدار خانواده امام(ره) هستند، اما منسوبان به خانواده امام خمینی(ره) باید حافظ راه، اندیشه و آرمان امام باشند.

خطیب نماز جمعه رشت همچنین در خطبه نخست به زهد در اسلام اشاره کرد و گفت: زهد در اسلام به معنی تارک دنیا شدن و از مردم کناره گرفتن نیست.

حجت الاسلام حسینی اشکوری در پایان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) زهد را به معنای کوتاهی آرزو و جلوگیری از افتادن به حرام دانسته اند./950/پ201/ص
ارسال نظرات