۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۹۹۳۲
دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه:

آموزش مباحث دینی برای نوجوانان باید به صورت غیر مستقیم باشد

خبرگزاری رسا ـ دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه گفت: آموزش مهارت های زندگی از طریق رسانه های جمعی مطلوب نیست.
جوانان


حجت الاسلام حسین کریمی، دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: یکی از مسائلی که باید در مدل برنامه های اوقات فراغت به آن توجه داشت، پرهیز از برنامه های درسی زیاد است، زیرا که فصل تابستان فرصتی برای استراحت و یادگیری مباحثی است که در مدارس آموزش داده نمی شود.

وی ادامه داد: تابستان فرصتی برای کسب آمادگی مجدد برای سال تحصیلی دانش آموزان بوده و جای دارد که مبلغان از این زمان برای اجرائی کردن مباحث تربیتی کمک گیرند.

حجت الاسلام کریمی گفت: آموزش مباحث دینی به خصوص برای نوجوانان باید به صورت غیر مستقیم باشد که تاثیرگذاری بیشتر و آسیب کمتری دارد.

وی اظهار داشت: باید افرادی به تربیت نسل جوان روی بیاورند که در این زمینه مطالعه دارند و بصورت حرفه ای عمل می‌کنند تا بتوانند مباحث اخلاقی و اعتقادی را به درستی تبیین کنند.

این محقق علوم تربیتی گفت: مهارت های زندگی مانند روش برخورد با خانواده، دوست یابی، برخورد با جنس مخالف از بحث هایی است که در جامعه ما بسیار کمرنگ است که مربیان باید به این بخش همت ویژه بگمارند.

وی بیان داشت: مهارت های زندگی دارای ریزه کاری های خاصی است که پرداختن رسانه های جمعی به این مطلب نمی تواند مطلوب باشد و رسانه ای کردن این مباحث می تواند آسیب زا باشد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات