۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۸۰۰۰۷

منزل علامه امینی به مرکز فرهنگی و دینی تبدیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب از خریداری منزل علامه امینی به همت سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت: منزل علامه پس از مرمت و بهسازی به مجموعه فرهنگی و دینی تبدیل می‌شود.
علامه اميني
حجت الاسلام رشتبری، امام جمعه سراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: خانه علامه امینی در روستای محل زادگاهش‌، سردها، از توابع شهرستان سراب از سوی سازمان میراث فرهنگی از وراث ایشان خریداری و قرار است تا به مرکز فرهنگی علامه امینی تبدیل شود.

امام جمعه سراب علامه امینی را شخصیت وارسته ای دانست که در عین داشتن مشغله های علمی و فعالیت‌های فرهنگی لحظه ای از یاد خدا و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت غافل نمی شد.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به خدمات بی نظیر علامه امینی به اسلام اظهار داشت: نتیجه چند دهه فعالیت تحقیقی و مطالعاتی وی به خلق اثر گرانسنگ الغدیر انجامید که اثبات کننده ولایت حضرت علی (ع) و اهل بیت(ع) است‌.

رشتبری افزود: علامه امینی، امام خمینی را ذخیره خدا برای جهان تشیع نامیده بود و این امر نشان دهنده عمق شناخت و علاقه این شخصیت ممتاز جهان تشیع به حضرت امام است.

امام جمعه سراب درادامه ابراز داشت: علامه امینی با هزاران دلیل و مدرک علمی اثبات کرد که گرایش مسلمانان به تشیع نتیجه و مولود جریان‌های سیاسی و نژادی نبوده؛ بلکه گرایش آنها برمبنای حق و حقیقت است.

حجت الاسلام رشتبری همچنین از برگزاری همایش علامه امینی در شهرستان سراب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: شناساندن شخصیت علامه امینی و آثار آن بزرگوار یک وظیفه ملی و اسلامی است‌.

وی خاطرنشان کرد: به زودی نسخ حاوی دست خط علامه امینی و برخی آثار مکتوب در محل خانه قدیمی وی در روستای سردهای سراب در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت ؛ و خانه در حال استهلاک علامه امینی که از وراث تحویل گرفته شده پس از تعمیرات اساسی به مرکز فرهنگی تبدیل خواهد شد.

گفتنی است، به مناسبت چهلمین سالگرد رحلت علامه امینی مجلس یادبودی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی سراب در محل مسجد امام حسین(ع) برگزار شد./949/ت302/س
ارسال نظرات