۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۸۰۱۲۳

کاربران اینترنت با ابعاد جنگ نرم آشنا می شوند

خبرگزاری رسا ـ پایگاه جامع و تخصصی جنگ نرم در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مقابله با مقوله جنگ نرم راه اندازی و فعایت می کند.
جنگ نرم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه جامع و تخصصی جنگ نرم در راستای راستای نیل به اهداف و تحقق ارزش های انقلاب اسلامی و بر مبنای رهنمودهای مقام معظم در خصوص لزوم مقابله با مقوله جنگ نرم راه اندازی و فعایت می کند.

در این پایگاه سعی شده است که کلیه اطلاعات موجود در خصوص مقوله جنگ نرم تهیه و گردآوری شود و در اختیار اندیشمندان، پژوهشگران و علاقمندان به این حوزه قرار گیرد.

اخبار ، یادداشت، گقت و گو، مقالات، همایش ها، منشورات، گزارش، ویژه نامه ، اخبار روز، فیلم از بخش های این پایگاه اطلاع رسانی است.

تفاوت جنگ نرم و سخت ، جنگ نرم چیست، تاریخچه جنگ نرم، روش های جنگ نرم، چرایی جنگ نرم، ابزارهای جنگ نرم از مقالات برجسته این پایگاه است که در بخشی با عنوان چیستی و چرایی جنگ نرم آمریکا علیه ایران می خوانیم: کلید خوردن جنگ نرم علیه ایران در مقطع فعلی را باید ناشی از گسترش حس تنفر از آمریکا در جهان دانست که به نظر سران کاخ سفید «ایران» مرکز اصلی ایجاد این تنفر و گسترش آن است و در آمریکا برای مقابله با این موج «نیروی واکنش سریع» تشکیل شده تا اولا به خنثی سازی نفوذ معنوی ایران در کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه بپردازد و ثانیا با ساخت پروژه ایران هراسی و القای خطرناک بودن ایران برای امنیت همسایگان اذهان عمومی از اقدامات و نقشه های ایالات متحده منحرف شود.

ایالات متحده با 444 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه اطلاعات در رتبه نخست این فناوری قرار دارد و از بستر لازم برای راه اندازی جنگ مجازی (سایبر) علیه هر کشوری که در مغایرت با سیاست ها و منافع آن باشد برخوردار است. فضایی که در حوادث بعد از انتخابات نیز بعنوان جولانگاه گروههای تابلودار ضدانقلاب برای ایجاد جو منفی و ایجاد ناآرامی و نافرمانی مدنی مورد بهره برداری قرار گرفت و بسیاری از شایعه پراکنی ها و فرافکنی ها نیز از طریق فضای سایبر انجام گرفت. بنابراین جنگ نرم در پی از پای درآوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف است تا حلقه های فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی- اجتماعی حاکم تزلزل و بی ثباتی تزریق کند. از این رو هدف اصلی در رویکرد جنگ نرم فروپاشی علاقه ها و پیوندهای همگرایانه ملتی است که حدود سه دهه با تمام فشارها و کاستی ها، صبر و مدارا پیشه کرده و راه پیشرفت و مقاومت در برابر زورگویی و انحصارطلبی دشمنان را برگزیده است. مقام معظم رهبری نیز در این باره می فرمایند: رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی و اطلاعاتی وابسته به استکبار، میداندارترین عناصر دشمنان استقلال ملتها برای به آشوب کشیدن ملتها هستند؛ برای اینکه اینها را از مسیری که دارند حرکت می کنند، منصرف کنند.

ویژه نامه اتاق فکر لندن، بصیرت، و یادداشت ویژه از دیگر بخش های پایگاه جامع جنگ نرم است که به نشانی www.jangnarm.com در فضای مجازی قابل دسترسی است. /909/پ202/ع



ارسال نظرات