۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۸۰۵۴۰
آیت‌الله نوری همدانی:

هر روز بر عزت و اقتدار انقلاب اسلامی افزوده می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی تبیین جایگاه ولی فقیه را از جمله وظایف طلاب و روحانیان در مقطع حساس کنونی دانست و تاکید کرد: روحانیان و حوزویان امروز باید با تمام توان به میدان بیایند و از نظام اسلامی و ولایت فقیه حمایت کنند.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، شنبه شب، در دیدار شماری از روحانیان، اساتید حوزه و تعدادی از ائمه جماعات کرمان در حسینیه ثارالله این شهر، با تبریک سالروز بعثت رسول اکرم(ص)، رسالت و ماموریت حوزه های علمیه و روحانیان را در شرایط کنونی بسیار سنگین توصیف کرد.

وی با بیان اینکه رسالت حوزویان امروز سنگین تر و دشوارتر از گذشته است گفت: در شرایطی که حتی جریانات برای برخی از خواص و نبخگان جامعه مشتبه شده است، روحانیت باید با احساس مسؤولیت بیشتر مردم را از جریانات آگاه کند.

این مرجع تقلید، نقش روحانیان و طلاب را در ارتقا بصیرت جامعه و روشنگری جریانات و حوادث، مهم ارزیابی و تصریح کرد: در شرایط کنونی، روحانیان باید آگاه به شرایط زمان و مکان باشند و به مردم نیز آگاهی های لازم را بدهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تبیین جایگاه ولی فقیه را از جمله وظایف طلاب و روحانیان دانست و تاکید کرد: روحانیان و حوزویان امروز باید با تمام توان به میدان بیایند و از نظام اسلامی و ولایت فقیه حمایت کنند.

این مرجع تقلید بیان داشت: امروز بیشترین هجمه دشمنان انقلاب و اسلام، علیه ولی فقیه و رهبری است و روحانیت باید برای تبیین جایگاه ولی فقیه برای اقشار مختلف مردم دست بدست هم دهند و رسالت خود را در این خصوص ایفا کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه، با اشاره به مدیریت های داهیانه مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت سال ها از ارتحال امام راحل، حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، با قاطعیت و صلابت کامل انقلاب اسلامی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده اند.

وی با تجلیل از مدیریت های مقام معظم رهبری بیان داشت: ما امروز هیچ فردی را سراغ نداریم که با این قاطعیت و مدیریت بتواند انقلاب اسلامی را اداره و مدیریت کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: بحمدلله امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری های حضرت آیت الله خامنه ای، جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف صاحب دستاوردهای بسیار خوبی شده است و هر روز نیز بر عزت و اقتدار نظام اسلامی افزوده می شود.

این مرجع تقلید با تشریح دستاوردهای داخلی و بین المللی انقلاب اسلامی ایران، به تبیین تفاوت های نظام اسلامی با دیگر انقلاب های جهان و ایران پرداخت و گفت: در انقلاب اسلامی، شاخص هایی همچون ارزش های اسلامی، ولایت فقیه و مردم نقش داشتند و در دیگر انقلاب ها ما چنین ویژگی هایی بارزی را مشاهده نمی کنیم. /924/پ201/ج

ارسال نظرات