۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۸۰۸۴۵

آینده روشن حکومت جهانی مهدوی در انتظار شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی موسسه مهدویت گفت: فرهنگ عاشورا و انتظار باعث شده تا شیعیان در سیر زندگی خود به دنبال وضعیت مطلوب باشند.
امام حسين ع


حجت الاسلام موسوی گیلانی، عضو هیئت علمی موسسه مهدویت در گقت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت ماه شعبان و تبریک میلاد امام حسین(ع)، گفت: در ادبیات قرآنی دو جریان داریم که حق و باطل است و جریان سومی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاریخ ادیان در طول هم است، بیان داشت: تمامی انبیا و اوصیا در پی اجرای حق و عدالت بوده اند.

این استاد حوزه و داشنگاه بیان داشت: قیام امام حسین(ع) برای تبیین اسلام محمدی و برپا داشتن قسط و عدل بود و به اعتقاد ما اسلام، محمدی الصدور و حسینی البقاء است.

وی ادامه داد: انفلاب چهانی حضرت مهدی(عج) هم در راستای اهداف انبیاء و قیام سید الشهداء صورت می گیرد.

عضو هیئت علمی موسسه مهدویت با بیان ارتباط ارگانیک بین قبام امام حسین(ع) و قیام ولی عصر(عج)، اظهار داشت: به نظر من یکی از معانی که برای خوانخواهی امام حسین(ع) توسط امام عصر(عج) مطرح می شود، همین القای پیام عاشورا است که شاهد آن این است که ما امام حسین(ع) را خون خدا می نامیم.

وی بیان داشت: در نگاه جامعه شناسانه، دینداری مردم با محرم ها شکا گرفته است و توده مردم شیعه در طول تاریخ با این عنصر معنوی دین داری را تجربه نموده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حامد انگار در سال 58 کتابی در تحلیل انقلاب اسلامی ایران به چاپ رسانده است که می نویسد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب امام حسین(ع) و اعتقاد به بحث مهدویت است و سپس توصیح می دهد که قیام امام حسین (ع) فداکاری در راه اندیشه و فرهنگ شهادت را به شیعه یاد داده است و مهدویت باعث شده تا شیعه یک جامعه امیدوار باشد.

وی با مهم خواندن تلقی تاریخی جوامع گوناگون از خودشان، گفت: شیعیان، گذشته ای حماسی مانند عاشورا و آینده ای روشن همچون حکومت جهانی در پیش روی دارند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ادیان نگاه مثبت اندیشانه ای به جامعه دارند، بیان داشت: فرهنگ مهدوی که حامل انتظار فرج است، باعث شده تا شیعیان در سیر زندگی خود به وضعیت موجود اکتفا نکرده و به دنبال وضعیت مطلوب باشند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات