۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۸۰۸۶۹
آیت‌الله خاتمی:

جریان فتنه به دنبال جدایی جوانان از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی گفت: امروز جریان فتنه تلاش می‌کند که جوانان را از ولایت فقیه جدا کند و بدانید کسانی که از ولایت فقیه جدا شوند در دام گرگ ها می افتند.
سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو خبرگان رهبری، روز گذشته در جمع منتخبان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مشهد، گفت: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) می‌فرماید برای طواف کنندگان و نمازگزاران، کعبه را آماده کنید که این امر الهی یک بخش تدارکاتی دارد اما بخش مهم‌تر آن، فرهنگی است.

وی جنس کار فرهنگی در مساجد را خدمت به ذات مقدس خداوند دانست و افزود: جوانان می‌توانند با فعالیت‌های معنوی بانشاطشان امور فرهنگی مساجد را سامان بخشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مسجدها از نهادهایی مانند ائمه جماعات، هیئت امنای مسجد، بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد تشکیل شده است و وظایف هر نهاد مشخص است و تداخل کاری وجود ندارد.

وی خواستار تعامل هر چه بیشتر فعالان فرهنگی مساجد حول محور امام جماعات در مسجد شد.

خاتمی با بیان اینکه مشکلات جوانان ما با ارتباط خالصانه با خداوند رفع می‌شود و آن‌ها بیمه می‌شوند خاطر نشان کرد: کسی که ارتباط خالصانه با خدا برقرار می‌کند دیگر دغدغه‌ای ندارد، لذا اعضای کانون‌های فرهنگی درمرحله نخست باید خودشان فرهنگی و مسجدی بوده و سپس به جذب دیگران به مساجد بپردازند.

وی در رابطه با کار فرهنگی به دونکته اشاره کرد و گفت: نهادینه کردن کار فرهنگی نیازمند زمان و نیازمند تکرار است لذا باید توجه داشته باشیم که فرهنگ، یک روزه و یک ساعته شکل نمی‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به بحث فرهنگی حجاب و عفاف اشاره و تأکید کرد: رژیم ستم شاهی برای نهادینه کردن بی حجابی بیش از 50 سال کار کرد تا توانست در بین بعضی از افراد جامعه آن را نهادینه کند.

وی همچنین به نقل قولی از حضرت امام خمینی (ره) پرداخت که ایشان فرمودنده‌اند: اگر بخواهیم فرهنگ حجاب را نهادینه کنیم باید دو برابر کار کنیم.
وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه بعضی‌ها معتقد هستند حجاب معضل ناگشودنی است من معتقدم این چنین نیست و اگر از ابزارها درست استفاده شود و اراده حکومت در برخورد معقول با بی‌حجابی وجود داشته باشد، این مشکل حل می‌شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به نقش خطیر صدا و سیما اشاره و تاکید کرد: صدا و سیما در عرصه حجاب و عفاف باید مراقب بدآموزی های برخی برنامه‌های تلویزیونی باشد.

وی همچنین خواستار تولید فیلم‌هایی خاص برای تذکر و آموزش حجاب و عفاف صحیح به مردم از سوی صدا و سیما شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر بخواهیم کارفرهنگی انجام بدهیم باید بر فضائل اخلاقی تاکید کنیم، تصریح کرد: میلیون‌ها رسانه و سایت بیگانه با دروغ پردازی درصدد هستند تا نسل جوان ما را از انقلاب اسلامی جداکنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانیه اخیر یکی از سران فتنه که جمهوریت واسلامیت نظام را از دست رفته دانسته بود، هشدار داد: دروغ هم حدی دارد، تبلور جمهوریت در برگزاری انتخابات است که ملت ما در انتخابات ریاست جمهوری حضور 85 درصدی خود را به ثبت رساندند والبته مردم، شما را انتخاب نکردند.

وی خطاب به سران فتنه، اظهارکرد: شما برای خودتان بحران به وجود آوردید و در آن بحران غرق شدید و من با تجربه 40 ساله‌ای که درحوزه دارم به شما می‌گویم کسانی که با ولایت باشند عاقبت به خیر می‌شوند و کسانی که از ولایت جدا شدند منافقین آن‌ها را دزدیدند.

آیت‌الله خاتمی تاکیدکرد: امروز جریان فتنه تلاش می‌کند که جوانان را از ولایت فقیه جدا کند و بدانید کسانی که از ولایت فقیه جدا شوند در دام گرگ ها می افتند./933/پ202/ص
ارسال نظرات