۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۸۰۸۸۸

موسوعه عربی امام حسین به زودی منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از محققان و پژوهشگران دانشنامه امام حسین(ع) از انتشار موسوعه عربی امام حسین(ع) در آینده نزدیک خبر داد.
موسوعه امام حسين
حجت الاسلام سیدروح الله طباطبایی، یکی از محققان و پژوهشگران دانشنامه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به چاپ چهارده جلدی دانشنامه بیان داشت: در آینده نزدیک موسوعه عربی امام حسین(ع) و برگزیده دانشنامه چاپ خواهد شد.
 
این پژوهشگر حوزی با تبریک میلاد حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) گفت: امام حسین (ع) احیاگر اسلام هستند و با حرکت خود به دین ارزش دادند و تا آخرین لحظه جان خویش دست از هدایت افراد برنمی داشتند.

وی با بیان این که ابعاد گوناگون زندگانی حضرت باید مورد توجه قرار بگیرد و خلاصه کردن امام در واقعه عاشورا کاری درست نیست، ابراز داشت: در جریان حرکت امام معمولا به صورت احساسی توجه می شود و جنبه های احساسی از دیگر زمینه ها پررنگ تر می شود.

یکی از مولفان دانشنامه امام حسین(ع) با اشاره به این که متاسفانه به تفسیر و تبیین و تطبیق سخنان و خطبه های امام حسین(ع) به خوبی پرداخته نشده است، اظهار داشت: روحانیان هدف امام حسین(ع) که بیداری مردم و احیای اسلام بود را به مردم بیان کنند.

وی با بیان این که باید آثار اطاعت نکردن از ولی را در زندگانی امام حسین(ع) درک کنیم، خاطرنشان کرد: اطاعت نکردن از ولی فقیه در این زمان نیز آثار منفی زمان حضرت را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام طباطبایی با توجه به نقش بصیرت در زندگی گفت: شجاعت و وفاداری حضرت عباس(ع) به اما زمان خود از بصیرت و امام شناسی ایشان برگرفته شده بود. ./921/ ت302/ص
ارسال نظرات