۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۸۱۱۳۲
امام جمعه اهل سنت سراوان :

جنایت زاهدان با هدف ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت سراوان، هدف از جنایت تروریستی مسجد جامع زاهدان را ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلام و شیعیان و اهل تسنن دانست و از همه فرق و مذاهب اسلامی خواست مراقب نقشه های دشمنان باشند و همدلی و اتحاد خود را حفظ کنند.
 مولوي عبدالصمد ساداتي مديرحوزه علميه زنگيان و امام جمعه اهل سنت سراوان
مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان ‌تاکید کرد: این جنایت تروریستی بسیار ناگوار، دردناک و تلخ بود که در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به وقوع این جنایت در ماه مبارک شعبان تصریح کرد: وقوع این جنایت در روز ولادت امام حسین(ع) و شب جمعه که مردم و مسلمانان مشغول دعا و نیایش و راز و نیاز با معبود بودند، عمق فاجعه را دوچندان می کند و به هر میزان که این جنایت را محکوم کنیم بازهم کم است.

مولوی ساداتی، با بیان اینکه این جنایت از دید هر فرد مسلمانی با هر دین و آیین و مذهبی و حتی هر انسانی محکوم است ابراز داشت:‌ پشت پرده این حوادث و جنایات تلخ، همان اهدافی است که استکبار جهانی به دنبال آن است.

وی تصریح کرد: دشمنان می خواهند از این طریق بین مسلمانان ایجاد اختلاف کنند و در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره به دنبال این مساله بوده اند، این جنایت نیز اولین کار آنها نبوده است و دشمنان ما سعی کرده اند خصومت خود را به انحاء مختلف نشان دهند.

امام جمعه اهل سنت سراوان ابراز داشت: بحمدلله مردم ما اعم از شیعه و سنی، آگاه هستند و این جنایات نیز تحت هیچ مذهب و گروهی نیست، بلکه دشمنان نظام و جهان اسلام پشت آن هستند و سعی می کنند با توطئه، اهداف شوم و شیطانی خود را عملیاتی کنند.

مولوی سلامی، با قدردانی از خدمات انقلاب اسلامی در منطقه سیستان و بلوچستان بیان داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران و مسؤولان نظام سعی کرده اند چهره محرومیت را از این استان بزدایند، اما متاسفانه دشمنان اجازه نمی دهند در این منطقه مهم کشور امنیت و آبادانی ایجاد شود.

وی موقعیت استراتژیک منطقه شرق را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:‌ استان سیستان و بلوچستان در موقعیت ویژه مرزی قرار گرفته است، امیدواریم همه مسؤولان امنیتی و مرزداران غیور جمهوری اسلامی و مردم منطقه با هوشیاری کامل اجازه ندهند نفوذی ها چنین حوادث دردناکی را در استان ایجاد کنند.

امام جمعه اهل سنت شهر سراوان گفت: صفا و صمیمیت مردم منطقه اعم از شیعه و سنی مثال زدنی است و آنها با صفا و همدلی در کنار هم زندگی می کنند، اما دشمنان ما سعی دارند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد و شیعیان و اهل تسنن را از هم جدا کنند.

مولوی ساداتی، خواستار هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان شد و تاکید کرد: چه شیعه، چه اهل تسنن و همچنین تمامی قبایل و طوایف منطقه، با حفظ اتحاد و همدلی نباید اجازه دهند چنین حوادث تلخی اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: همه ما ایرانی و تابع مقام معظم رهبری هستیم و باید دلمان برای مملکت و نظام اسلامی مان بسوزد و در برابر نقشه های شوم دشمنان بیدار باشیم و آگاهی همه جانبه خود را حفظ کنیم.

امام جمعه اهل سنت سراوان در پایان ابراز داشت: ما این حادثه را به خانواده های عزیز و محترم شهدا تسلیت می گوییم و از خداوند می خواهیم مجروحان را شفای عاجل عنایت بفرماید. /924/ت302/ج

ارسال نظرات