۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۸۱۲۶۱

ارائه نسخه های اصیل و ناب کتب اسلامی به کاربران فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ موسسه تحقیق و نشر معارف اهل‌البیت(ع) با راه اندازی کتابخانه دیجیتال، امکان دسترسی کاربران به نسخه خطی کتب منبع شیعی را فراهم کرده است.
موسسه، تحقيق و نشر معارف اهل‌البيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موسسه، تحقیق و نشر معارف اهل‌البیت(ع) در راستای، گسترش معارف اسلام به مخاطبین ، اقدام به راه اندازی کتابخانه در فضای مجازی نموده است.

این کتابخانه از بخش های گوناگونی مانند کتابخانه مخطوط، مقالات فارسی، مقالات انگلیسی، علماء و دانشمندان، دائره المعارف اهلبیت(ع) تشکیل شده است.

کتابخانه دیجیتال، قسمتی است که کتب عالمان شناخته شده جهان تشیع در آن قرار داده شده و کاربران می توانند با جستجوی عناوین به اطلاعات دلخواه دسترسی پیدا کنند.

بخش کتابخانه مخطوط، کاربران می توانند به مطالعه نسخ قدیمی و خطی قرآن، نهج البلاغه، ریاض السالکین، الاستبصار، تذکره الخواص، کنز العرفان و ده ها کتب خطی دیگر بپردازند.

همچنین بخش هایی مانند علماء و دانشمندان در این کتابخانه امکان برقراری ارتباط مسنجم بین علماء و دانشمندان و دسترسی راحت عموم نیازمندان به آنها را فرهم آورده است.

بانک مقالات فارسی و انگلیسی هم در جهت دسترسی و استفاده کاربران از بانک اطلاعات پژوهش‌ها و تحقیقات علوم اسلامی در جهت جلوگیری از تحقیقات تکراری و انسجام و یکپارچه سازی تحقیقات و علوم اسلامی دراین کتابخانه قرار داده شده است.

دسترسی به بانک اطلاعاتی شناخت قرآن و اهل‌بیت(ع)، امکان پرسش و پاسخ کاربران با محققین، علماء و دانشمندان، امکان مباحثه کاربران با محققین، علماء و دانشمندان، دسترسی کاربران به بانک پرسش و پاسخ‌ها، معرفی خدمات دینی، علمی و فرهنگی جهان اسلام به کاربران جهت تشویق و الگوبرداری از دیگر ویژگی های این کتابخانه دیجیتال است.

علاقمندان برای استفاده از این منبع غنی و ارزشمند می توانند به پایگاه اطلاع رسانی موسسه تحقیق و نشر معارف اهل‌البیت(ع) به نشانی http://ahlulbait.ir مراجعه کنند. /909/پ202/ع





.

ارسال نظرات