۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۸۱۴۲۲

عملکرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر سازماندهی تحقیقات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ارزیابی عملکرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران و صدور کارنامه پژوهشی برای آنها خبر داد.
پژوهش
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، صدیقه افشار با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه بررسی عملکرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در کشور خاطرنشان کرد: یکی از این فعالیت‌ها صدور کارنامه‌های پژوهشی است که هر سال بر اساس عملکرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارنامه هر سال بر اساس گزارش عملکرد پژوهشی مدارس تنظیم و صادر می‌شود، تصریح کرد: گزارش عملکرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران شامل پارامترهایی از جمله شناسایی نیروهای علاقه‌مند به پژوهش، مطالعه و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی، ارائه مشاوره به طلاب، تکمیل و تجهیز منابع مطالعاتی، برگزاری میزگرد، همایش و نمایشگاه، انتشار نشریه، برنامه‌ریزی و ساماندهی پژوهشی مدرسه و ثبت و نگه‌داری آثار پژوهشی می‌شود.

مدیر سازماندهی تحقیقات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزیابی عملکرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران به صورت کمی انجام می‌شود، اضافه کرد: افزوده شدن پارامترهای کیفی در ارزیابی عملکرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران نیز در دستور کار قرار دارد.

وی امتیاز کارنامه پژوهشی را یکی از عوامل موثر در رتبه پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران دانست و اظهار داشت: عوامل دیگری از جمله رتبه مدرسه در فراخوان‌های کشوری پژوهش و ارائه طرح‌های پژوهشی مصوب در رتبه‌بندی کلی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور موثر هستند.

افشار با بیان این‌که در سال گذشته حوزه‌های علمیه برتر در عرصه پژوهش معرفی شدند از مدارس علمیه حضرت خدیجه(س)‌ تهران، الزهرا(س) خمینی‌شهر در استان اصفهان، الزهرا(س) یزد، حضرت حجت(عج) تهران، محدثه(س) بروجرد، صادقیه تبریز، الزهرا(س) فریدون‌شهر در استان اصفهان، فاطمه‌الزهرا(س) شیراز، زینب کبری(س) رفسنجان و خاتم الاوصیا(عج) فاضل‌آباد در استان گلستان به عنوان این مدارس یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با دریافت گزارش عملکرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، کارنامه آنها صادر شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است./916/د102/س
ارسال نظرات